RED (2010) - Na, ebbe aztán belepakolták a nagy neveket (Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich), és még a sztori is izgalmasan hangzott: hőseink idős, visszavonult CIA black-ops ügynökök, akiket a cég egyszercsak ki akar vonni a forgalomból. Erre nagyon ütős sztorit lehetetETT VOLNA építeni, de nem jött össze.
Az még rendben lenne, hogy nem akarják annyira komolyra venni a figurát, de igazán felszabadultan vidámkodni sajnos nem nagyon lehet, ha közben halomra lőnek embereket, szerintem (jó, van pár kivétel, ld. The whole nine yards, és társai, mondjuk ahhoz kellett egy Matthew Perry is). Viszont lehetnek benne akármilyen ütős akciójelenetek (a "Bruce Willis kiszáll a pörgő autóból"-jelenet önmagában majdhogynem elviszi a filmet), ha nincs komolyan véve az egész, akkor nem aggódunk a karakterekért, mert elkap minket a rajzfilmes érzés. És itt elkap sajnos. Engem elsősorban a csak a legbénább vígjátékokban (az előbb említett ismét kivétel) tapasztalt "Ölni tök jó móka"-elv zavart, amiért szerintem mostantól elkezdek mínuszpontokat osztogatni, annyira banális.
Ezen felül még sajnos a sztori is roppant kiszámítható, és szájbarágós. Pl. úgy a film feléig tartanak minket sötétben Morgan Freeman sorsát illetően, holott teljesen nyilvánvaló, hogy nem lőtte le a merénylője. Ez így megint az én hülyének nézésem. Később ő egyébként egy igen lapos jelenetben fog meghalni (ami után megint átverve éreztem magam). Mit mondjak még...lássuk csak: a legrosszabb akciófilmes szelektív pontosságú lövöldözés folyik (a főhős mindig egy lövéssel talál, a rosszfiúk automata fegyverrel, egy méterről sorozatot lőve _sem_), indokolatlanul és erőltetetten báboznak a szereplőkkel (az ősprofi mesterlövész csaj nem talál el senkit, csak hogy a karakternek tiszta maradjon a keze), és nagyon meseinek éreztem a romantikus szálat is. Két teljes idős főkaraktert is majdnem teljes egészében a comic reliefnek szenteltek (a kiscsajt és John Malkovichot), ez is mi...
2,5-et tudok neki adni, nem tudom javasolni, csak ha nagyon nincs más.