mozgás

tömeg

máshol

A békés harcos útja

2011.01.05. 20:16 | Mainframe | 2 komment

Címkék: film

Peaceful Warrior (2006) - A szokásos sportfilmek sablonjára épül az egész, azt kell mondjam, lényeges áttörést nem hoz semmiben. A Nick Nolte által nagyjából hitelesen alakított Socrates karaktere már közel sem hiteles. Az elején ilyen zen buddhista jellegű tanítónak akarják ábrázolni, aztán a végére lemegy egy útszéli karateedző szintjére, és persze közben hihhhetetlen banális "nagy igazságok" lesznek a fejünkhöz vágva. Bár nem olvasom, de Popper Pétertől végig a fejemben járt a hamis tanító kilenc ismérve, amiből Socrates többet is hoz (3,4,7,8, szerintem).

Aztán a végén felmerül, hogy mi van, ha csak a srác képzelte el az öreget (nyilván már sokkal korábban felmerül, de csak itt utalnak erre igazán), de ennek meg ellentmond, hogy a csaj is ismeri.

Jó film, jó film, de végig vártam, hogy a sportfilmes standardok fölé tud majd emelkedni, aztán inkább mégsem, ez kicsit csalódottá tett. Három és fél azért jár neki, nem volt vele semmi baj.

 

 

mondás: (3,5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr292560914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2011.01.21. 07:54:54

Olvastam a könyvet, mert többektől hallottam, hogy milyen jó, "igaz" könyv. (Akármit jelentsen is nekik, de azt gondoltam, hogy ez az a new-age könyv, ami nem a rókabőr kategóriába esik.)

Aztán arra emlékszem, hogy a benzinkutas pasas tudott repülni meg kung-fuzni, mint a Kvájcsen Kén. A srác aszkéta lett, elment Timbuktuba meg vissza. Blabla. Feladott mindent, majd végül mégis megnyerte a Versenyt. Meg jót dugtak a csajjal.

Aztán eltelt röpke 10 év, és bánom, hogy nem egy jó Asimov regényt olvastam el inkább helyette. Vagy Feynmant, vagy Russelt, vagy méginkább, hogy nem mentem el helyette mozogni. (Ahogy ugye a könyv javallja.)

Mit érnek a tanácsok, ha triviálisak? Könnyű elérni, hogy szentté avassanak, ha szentként éled az életed, stb.

A könyv tipikus self-help szemét. Na. (És mivel nem tudtam semmit róla, kurvára meglepődtem, mikor bejött a Versenyes szál.) Most így, hogy rámentek a filmben is a sport részre, hát. Letöltést se meg.

Mondjuk szerinted jó film. Hm. Hát majd, talán egyszer :)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2011.01.21. 10:44:40

@PAStheLoD: A megvalósítása jó, mint film. De ha ezek irritáltak a könyvben, akkor a filmet semmiképp sem ajánlom. Én is szívesen becserélném valami más filmre azt a másfél órát így utólag. :)
süti beállítások módosítása