mozgás

tömeg

máshol

Starcraft 2 - Wings of Liberty

2010.08.05. 14:42 | Mainframe | 1 komment

Címkék: game

Nagyon sokat kellett rá várni, nagyon sok fenntartást hallottam vele kapcsolatban (a legfőbb az volt, hogy ez kb. ugyanaz, mint az első, csak aktualizált grafikával), de megérte kivárni, végigülni mindent, mert az eredmény zseniális. És sosem hittem volna, de azt mondom: és ez még hálisten csak a harmada!

Eleinte kicsit húztam persze a számat én is, hogy három részben jön ki a dolog, de akkor még nem tudtuk, hogy ekkora lesz, és ilyen aprólékossággal kidolgozott. Ez is olyasmi érzést adott át, mint kicsit korábban a Cod:MW2, tehát mintha egy egyébként is egész jó filmet néznék, csak itt még be is kell kapcsolódnom, ugye. Elképesztő mennyiségű és minőségű átvezető jelenetet pakoltak a cuccba, ezek egy része mondjuk ilyen "ingame" jelenet, ami kicsit alacsonyabb minőségű, de ugyanúgy kiváló, és kevesebb az "igazi cinematic", azok viszont nettó áll-leesős élmények.

A várakozás során elhangzott károgásokkal ellentétben több újdonságot is behoztak, ezek közül a legjobb a sztori elágazása helyenként. Ha jól emlékszem, két helyen kényszerülünk döntési helyzetre. Ekkor két különböző küldetés közül kell választanunk, ez pedig kihatással lesz az egész további játékra. Ezen kívül még sok apróság van, amik mind feldobják a játékmenetet: a zászlóshajón (ami a főhadiszállás) van labor, ahol az ellenfelektől eltanult dolgokat fejlesztésekben használhatjuk fel, fegyverraktár, ahol a küldetésekért kapott pénzből a meglévő egységeinket, egyebeinket tuningolhatjuk, és kantin, ahol zsoldoscsapatok szolgálatait vehetjük meg. A hídon pedig válogathatunk a küldetések közül, ugyanis a lineáris játékmenet már rég nem menő: mi magunk választhatjuk ki (értelemszerűen a megszerezhető javak fényében), hogy melyik bolygóra kívánunk lecsapni a következő fejezetben.

Aztán magukon a pályákon is olyan ötletes megoldások várnak, hogy csak néztem. Nagyon leáldozott már a "menj oda, pusztítsd el, szerezd meg, védd meg" alaptípusokkal dolgozó pályák kora, mindig lesz valami plusz csavar. Nem akarok poénokat lelőni, de az egyik nagyon korai pályán például egy ritka nyersanyagot kell bányászni egy vulkanikus bolygón, ahol viszont az alacsonyan fekvő részeket (tipikusan itt van az ásvány) megadott időnként elönti a láva. Ilyen, és ehhez hasonló látványos, érdekes, szórakoztató dolgokra kell gondolni.

És ami végképp felteszi a koronát az egészre, az az, hogy [spoiler] egy ügyes csavar folytán pár küldetést protoss színekben is játszhatunk, így megcsodálhatjuk ezt a technológiát a "jobbik végéről" is.[/spoiler] Elegáns, na.

Kicsit Warhammer 40k-s lett a terran rész hangulata, ugye a marine-ok máris úgy néznek ki, mint az űrgárdisták, aztán ott a drop-podok extenzív használata (mint a Dawn of War 2-ben), a Vikingek (=Dreadnought), a Reaperek (=Assault Marine), stb. Még a fejlesztgetés is ezt idézte, ami persze nem baj, azt is szerettük. Állítólag minden rész különböző témára épül majd, a zergekét elfelejtettem, de asszem a Protossoknál a hősök lesznek majd lényegesek.

És persze kíváncsi vagyok a sztori folytatására, mert elég _epikus_ (igen) történet kezd kibontakozni, és hát gondolom majd csak a végén fogják az összes szálat megnyugtatóan lezárni. Vagy akkor sem. Az sem lenne baj. :)

Ötös ez a játék, nyilván.

mondás: (5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr252198485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szrudi · http://www.pano360.hu 2010.08.05. 20:40:26

Örülök, hogy írtál róla :) Már beszereztem énis, de nem próbáltam még.. így jobban megjött a kedvem hozzá :)
süti beállítások módosítása