mozgás

tömeg

máshol

Call of Duty: Modern Warfare 2

2009.11.13. 14:50 | Mainframe | Szólj hozzá!

Címkék: game

Hát emberek, asszem megvan az idei év legjobb játékélménye. Ez az.

Nem is tudom hol kezdjem... A grafika isten, és nem tudom hogy oldották meg, de nem eszi a procit, ezért gondolom kevésbé erőmű gépeken is elfut (nekem 720p-ben ment maxra húzva, akadás meg minden nélkül... lehet hogy a special ops-hoz már az 1080p-t is megpróbálom). Aztán ugye az sem mindegy hogy mit rajzolnak ezzel az isten grafikával, de itt minden táj festői, és ilyen változatosságot sem láttam már nem tudom mióta. Hegyet mászunk, búvárkodunk, vagy 5-6 féle járművön utazunk, és persze közben lövünk-késelünk-rakétát vetünk úton-útfélen. És még Rioba is ellátogatunk, igaz nem a turistáknak szánt részre. :) (Ott is érdemes kicsit felnézni néha a hentelésből...)

Eddig ugye "csak" egy egyszerű, szép FPS-nél tartunk, de van itt még sztori is. Amiben (figyelem!) fordulatok vannak! Ez az amire vagy próbálkozás sincs a játékokban, vagy ha van, nem sikerül. Itt igen. Ha végig hozzá sem kellett volna nyúlnom a billentyűzethez közben, és csak mint filmet kéne értékelnem a játékot, akkor is magas pontszámot kapna. (És ismét fel kell kiáltanom: ez milyen már?! Hány ilyennel találkoztatok pályafutásotok során?)

Az egészet ráadásul olyan zseniálisan körítik a töltőképernyők, hogy még. Ugyanis soha, ismétlem SOHA nem látunk sima "LOAD" feliratot, egyből indul a következő küldetés eligazítása, műholdképekkel, ide-oda kiírt mindenféle adatokkal, tényleg szemet gyönyörködtető. Továbbá az is zseniális, hogy nem csak a konkrét lövöldözős részeket kell lejátszanunk, hanem egy általában egyszerű billentyű-akcióval a különböző egyéb tevékenységeket is kézileg vezérelhetjük (mint a karabiner felcsatolása, a hegyre való felmászás, katonák csendben történő megkéselése, ilyesmik). Ez azért jó, mert más játékokban dühítő hogy pont a legérdekesebb pontokon veszi ki a játék a kezünkből az irányítást csak azért mert az nem illeszkedik a játék fő témájához. Na itt nincs ilyen.

A küldetések nyilván szabott keretek között mogoznak, elvégre egy fegyverrel nem lehet olyan sokmindent csinálni, de ezen a kereten belül mindent kiaknáznak (höhö...) a készítők, és a lehető legnagyobb változatosságban kell támadnunk, védenünk, osonnunk, keresnünk, túszt mentenünk, vagy épp menekülnünk, ésatöbbi. Aztán ha a történettel végeztünk (akkor visszamegyünk és újra végigjátsszuk, mint majd én...), akkor időtöltésnek ott van még a Special Ops mód, ahol egyenként játszhatunk küldetéseket (rengeteget), és a végén értékelést kapunk hogy mennyire voltunk jók.

Erről jut eszembe: a nehézségi szintet pont eltalálták (én mindent Normálon szoktam játszani, ezt is), volt pár nehezebb szituáció, de egyihez sem kellett több nap mire átverekszem magam. Aki meg végképp elakad, az ugye menet közben is visszavehet a nehézségből, de ez már az előző részekben is így volt. Ellenben nem is lett túl könnyű, "végigrohanós" a játék, mindig elérte a reális (pontosabban az átlag FPS-nél reálisabb) hangulatot azzal hogy túlerőben, vagy ha nem látom egyértelműen az ellenfelet, akkor bizony fedezékbe és földre, aztán onnan majd kitaláljuk.

Az AI is megfelelően találékony, visszatöltött játékállásnál megesett hogy más úton jött rám az a katona aki előzőleg véget vetett a felhőtlen szórakozásomnak, és így másodszor (vagy épp sokadszor) is sikerrel járt. Volt egy emlékezetes párbajom az utolsó pályán egy Riot Shieldes gépfegyveressel: a rohadékkal vagy tíz percig kerülgettük egymást meg dobáltuk a gránátokat mire megfeküdt.

Van egy része amihez nem tudok hozzászólni, de a fegyverbuzik biztosan elélveznek majd tőle: egy rahedli (én nem is tudtam követni hány) fegyver közül válogathatunk, és ha az nem tetszene amivel elindultunk, akkor bármelyik felvehető amivel az ellenfelek nekünk jöttek. Kicsit ugyan sok a hightech (ha már Modern Warfare...), de igazából mivel hasonlóan elit csapatok harcáról van szó a legtöbb esetben, mondjuk ez érthető is.

Még hosszan írhatnék róla, hogy mennyire jó a játék, de szerintem már mindenkinek lejött hogy megvan a legújabb instant klasszikusunk, ami a megjelenése napjától kötelező mindenki számára aki kicsit is szeret játszani. Arra kell odafigyelni hogy sok torrent-verziója hibás, a kulcsszó ami a megodja a helyzetet: Skidrow. Ez volt egyébként nagyon hosszú ideje az első játék, amivel kapcsolatban úgy éreztem hogy megérné azt az (itthon horribilis) összeget amit elkérnek érte.

Orbitális ötös, és mindenkinek kiemelten ajánlom!

mondás: (5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr101522602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása