mozgás

tömeg

máshol

Viharsziget

2010.03.28. 22:58 | Mainframe | 3 komment

Címkék: film

Shutter Island (2010) - Gyenge. Nem úgy mint rossz, hanem úgy mint nem elég erős. A felütés még jó, teljes súllyal nehezedik ránk a kicsit Stephen Kinges, kicsit talán Lovecraftes atmoszféra, a viharba burkolózó szigettel, a börtön-elmegyógyintézettel, minden egyébbel. Izgatottan fészkelődtem, és valami nagyszabásút vártam. Lehet hogy itt hibáztam.

Minden adott volt egy jó izmos pszichothrillerhez, ehelyett egy közepesen kisstílű krimit/drámát kapunk. Kicsit sok benne az üres ide-oda mászkálás. A sziget alapvetően kietlen, a dialógusok lehettek volna akárhol, szerintem jobban jártunk volna kevesebb sziklamászással, ilyesmivel, bár gondolom szimbolikusnak szánták. Nehéz lenne beszélni róla spoilerezés nélkül, van pár fordulat, a vége elvárhatóan meglepő, láttuk már ezt a trükköt, de még mindig jól ül, hatásos. Ahogy egy user review is kiemelte imdb-n, az utolsó mondat egy egész más szintre emeli a filmet, zseniális húzás, legalább egy pontot ért ez a pár szó az értékelésben. Leonardo ismét elég jól alakít, bár az ilyen karakterekben már eléggé benne van. A kevés látomásos jelenet elég erős, pláne a vége ismeretében. Valami mégis hiányzott ebből a filmből. Lehet hogy csak azért érzem mert másra számítottam, de az örömöm nem volt maradéktalan. Így is jó egy négyesre, szóval teljes nyugalommal el lehet menni megnézni.

mondás: (4/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr411869198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.04.01. 11:29:01

Egyetlen valódi ellensége van ennek a filmnek. A trialere/bemutatója. :|

Mefi · http://mefi.be/ 2010.05.10. 12:53:37

Hát nem tudom, én azért a gyenge jelzőt nem használnám. :D

Persze ez a "mást várok" effektus ismerős, eléggé el tudja rontani az ember hangulatát, én pontosan ezért nem nézek egyáltalán előzeteseket és híreket filmekről megnézés előtt, csak ritkán.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.05.11. 12:20:07

@Mefi: Úgy értettem, hogy pszichothrillernek gyenge. De egyébként azóta visszagondolva még pozitívabb filmélmény volt, csak lusta vagyok átírni a kritikát (tudom, kicsit lehúzós lett). De nagyon jó film volt, tény.
süti beállítások módosítása