mozgás

2011.07.19. 15:19 | Mainframe | 3 komment

Címkék: kép kalandjaim folytatásos

...nem is kicsit.

Na jó, annyira nem is nagyon, ez "csak" Horvátország. De úgy érzem, már ez is némi magyarázatra szorul.

Minden úgy kezdődött, hogy kitaláltuk Haszprussal, hogy most éppen minden adott lenne egy nagyobbfajta utazáshoz, szóval miért ne. Ennek jegyében rajtoltunk el végül 26-án, vasárnap, autóval.

Ez mondjuk nem volt annyira triviális, mint elsőre gondoltam, mert Haszprus egy végigbulizott este és két ébren töltött nap után, a vérében található jelentős alkoholmennyiség társaságában érkezett (for the record: nem sajátkezűleg vezetve, csak hogy ne keltsem rossz hírét) hajnali 6 órakor, az út első szakasza pedig egy laza Budapest-Plitvice táv volt, amit a valóságtól kissé elrugaszkodott Google Maps 5 órásra lőtt be.

Egyébként meglepő volt, hogy a nagyobb távolságokhoz mennyire nem vagyok hozzászokva (2 órás, vagy hosszabb autós utam talán gyerekkoromban volt utoljára), és emiatt mennyire rövidnek tudnak tűnni. Abszolút olyan érzés volt, hogy Budapesten ráléptem a gázra, és a határon fékeztem, ennyi, mint valami Guy Ritchie-filmben. És kb. úgy is folytatódott, sajnos...

Ugyanis a sorozatban egy kézlegyintéssel átengedett autók közül valamiért pont minket kellett kiemelni, és félreállítva kipakoltatni velünk minden cuccot. Mindezt ráadásul úgy, hogy miután a határőr nemleges választ kapott arra a kérdésére, hogy van-e nálunk bármi illegális (főleg drogot akart belénk beszélni), automatikusan elkezdte sorolni a büntetési tételeket, hogy mi most mennyi időre megyünk seggbekúrós börtönbe, ha ő mégis találna valamit. A kelleténél talán kicsit flegmábban válaszoltam, hogy köszönjük a tájékoztatást, de továbbra sincs nálunk drog, viszont mennénk, mert határidőkkel dolgozunk (pl. bezár a nemzeti park, ahová megyünk). Miután átkutatta egy kollégájával kb. mindenünket, kivéve a legnagyobb táskákat, amikben így lazán lehetett volna egy mázsa kokó is (mert ezek szerint azt mindenki a kesztyűtartóban és a hátizsákjában csempészi), megtalálta az összes jelöletlen, ne adj Isten fehér por alakú gyógyszeremet, egy szóra elhitte mindenről, hogy az az, aminek én mondom, meg sem vizsgálta, meg sem kóstolta, semmi. Ilyenkor kicsit átbaszva érzem magam, mert mi a faszért pakoltat ki, ha aztán kb. semmi nem érdekli, amit talál. Haszprus szerint így próbálják elkerülni, hogy az x fős határőr-csapatot leépítsék 1 főre, aki ugyanúgy el tudná látni az autók kérdés nélkül átengedésének feladatát. Lehet benne valami.

Na, itt simán vesztettünk bő fél órát máris. Innentől viszont kb. sima utunk volt, igaz kicsit felhúztam magam, amikor még vagy 2 órára voltunk a céltól, de a GPS lenavigált minket a pályáról, és sima, 2x1 sávos falusi főutcákon kellett továbbmennünk. Nem kicsit lassított ez is a tempónkon. De aztán végül csak odaértünk, és jöhettek a plitvicei tavak.

Itt egy közepesen drága belépőt kell váltani, ami diákkal olcsóbb, és van belőle 2 napos változat is, ami szerintem ideális hétvégi programmá tudja tenni a helyet. Első nap le kell menni, venni 2 napos belépőt, fél napot bent lenni, estére szállást foglalni, aludni, másnap még fél nap, aztán délután haza, és akkor mindent láttál, de csak egy hétvégédbe került.

Mi csak 1 napot tudtunk maradni, de azt maximálisan kihasználtuk. A belépő ára akkor nyert értelmet (és így már abszolút korrektnek is mondanám), amikor kiderült, hogy ebben benne van az 5-6 féle különböző túra kiindulópontjaihoz való járműves szállítás, illetve a legtöbb túrában valahol szereplő hajóút ára is.

Maga a park szerintem zseniálisan van kiépítve. Minimális infrastruktúrával látják csak el az érintetlen természetet, így például az ösvények nagy része fából épült, és még a veszélyesebb szakaszokon sem láttam túl sok kerítést vagy egyéb intézkedést. Persze létesítettek pár helyen pihenőpontokat, ezek általában egy-egy túraszakasz elejét vagy végét jelentették, és hát valljuk be, azért így volt ez kényelmes. De jó volt, hogy nem lógott bele minden fotóba valami rács vagy bódé. És hát igen, ez a környezet meg is érdemli az érintetlenséget... Ilyen kék vizet, és hozzá ilyen állati jó erdős-hegyes körítést még sosem láttam. A tavak közti jelentős szintkülönbségek miatt nagyon gyakoriak a zúgók, vízesések, ezek ilyen koncentrációban szintén abszolút páratlan látványt nyújtottak. Haszprus hálisten nem volt rest elhozni a komplett fotóscuccát, így a bejegyzés végén lévő galériában ezt leellenőrizhetitek a saját szemetekkel is.

Este konkrétan az utolsó járattal tudtunk kijönni a parkból, és továbbindultunk következő úticélunk felé (amit csak holnap tudhattok meg... :P), ám mivel röviden tudattam Haszprussal, hogy ő aznap nem ülhet volán mögé, én pedig meglehetősen elfáradtam egy újabb érdekes navigáció miatt (a GPS konkrétan valami kanyargós, dombos-hegyes földút-szerű valamire vitt minket, ami ilyen 5-10 lakosú falvakon vitt keresztül, de vagy egy órán át), meg ránk is sötétedett, az első út menti szállásnál megálltunk, ami egy ilyen kúttal egybekötött hotel volt, a tervezettnél kicsit drágább, de meglepően sokkal jobb szobákkal (ld. képek).

Másnap pedig új kalandok felé indultunk, erről holnap olvashattok, ha minden jól megy. :)

Na itt a galéria.

(Eurotrip, 1. nap - 2011.06.26.) (következő nap)

Olvass az útról Haszprusnál is. - Első napi bejegyzése

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haszprus · http://blog.haszprus.hu 2011.07.19. 15:27:48

Na ez kurvajó leírás lett! :)

És nemcsak hogy elhoztam a komplett fotós cuccomat de még kölcsönkértem hozzá Orcától egy halszem obit és egy nagy állványt is, amikért ezúton is thx, Mf-nek pedig a fotózáshoz nyújtott segítségéért és türelméért :)

szrudi · http://www.pano360.hu 2011.07.19. 16:41:27

óó remek, már vártam a beszámolót! :) kíváncsian várom a többit is..

(ezen újabb úton is szívesen, ha kell máskor is szóljatok :))

fl0werstar · http://fleurageneve.blogspot.com/ 2011.08.02. 16:28:54

Jajjdejóóó! Kicsit megkésve, de olvasom. ^^
Tényleg nagyon szép hely! De tuti nagyon szenvednék, mert ebben muszáj fürdeniiii! :) De ugye ha nekem szabad, akkor másnak is, és gyorsan elrontják az egész érintetlen természetet... Hmmm... De eccer azért tuti megnézem.