mozgás

tömeg

máshol

Black Swan

2010.12.28. 18:18 | Mainframe | 5 komment

Címkék: film

Black Swan (2010) - Na, ennek durván a hatása alá kerültem, pedig a témája elég távol áll tőlem: balettel foglalkozik, azon belül pedig a Hattyúk Tava premierének előkészületeivel. Ha ezt a témaválasztást így külön vizsgáljuk, akkor egyrészt már ismert a dolog (hogy a balett-táncosok világa milyen kegyetlen), és a film nem is hoz be túl sok újat a képletbe. De amit tesz, azt olyan jól teszi, hogy egy percre sem tudod levenni a szemed róla. Pedig néha szeretnéd...

Natalie Portman elég kemény feladatot kapott ezzel a filmmel, és hibátlanul teljesített: a karaktere eszméletlen durvára sikerült, holott a film során rengeteg aspektusát meg kellett mutatnia. Rajta kívül még Vincent Casselt, Mila Kunist és Wynona Ridert kell megemlítenünk, illetve Barbara Hershey-t (a neve nekem nem sokat mond, egyébként a főhős anyját alakítja), ők mind hasonlóan élővé tették a karakterüket a legapróbb részletekig.

És ez is csodálatos párhuzamban van a film fő cselekményével, mint annyi minden más a filmben. Rengeteg allegóriát, metaforát tárnak elénk, zseniálisan eltalált, és azt kell mondjam felzaklató képi világgal. Legyen elég annyi, hogy míg a Fűrész-filmeket akár evés közben is rezzenéstelenül tudtam nézni, itt néhány jelenet közben szabályosan összeugrott a gyomrom. Nyilván a mögöttes érzelmi töltés a lényeg, amit ez a film bőségesen megad, sőt, szabályosan rádmászik vele.

A fordulatok (mert vannak) szépen bele vannak simítva a fősodorba, mindenki életszerűen cselekszik, nincsenek ránkerőltetett jelenetek, még akár csak mondatok sem. A látványvilág fokozatossága is már-már észrevétlen, tényleg minden részletben a tökéletességet éreztem (megintcsak: a film egyik fő alaptémája, gyönyörű kivitelezés). Ötös jár rá, nem is kérdés, hisz rég nem láttam ennyire zseniális filmet ebben a kategóriában. Jár még hozzá egy kőkemény 18-as karika, és a felhívás, hogy aki nem bírja nagyon az erőset, az inkább hagyja ki.

mondás: (5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr392544531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Heorogrim 2010.12.28. 22:43:03

Csodálkoztam is a fal túloldalán, hogy mivan, Mf Csajkovszkijt hallgat? :P

Heorogrim 2010.12.29. 14:46:47

Érdemes moziban nézni?

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.12.29. 16:22:03

@Heorogrim: Szerintem nem feltétlenül. Bármelyik (kamerásnál jobb) verzió átadja.

Friplifrapli 2011.01.02. 14:05:19

No, megnéztem én is. Tényleg igen jó film, bár nekem nem mászott az agyamba és szerintem annyira nem volt annyira durva (ebéd közben néztem). Lehet, hogy azért, mert a témákat (balett, jókislány nagyon durván elromlik, erős dolgok) már külön-külön mind láttam. De tetszett, a képi világa is valóban nagyon szép.
süti beállítások módosítása