mozgás

tömeg

máshol

Q épület

2010.09.08. 13:19 | Mainframe | 11 komment

Címkék: hely bme kalandjaim beszólok

Tegnap volt szerencsém bejárni a zseniális, új Q épületet, és sajnos elég lehangoló volt amit láttam. Főleg ez a félkészen átadás feküdte meg a gyomrom, de hát itthon ugye ez megy, nem tudjuk tartani az amúgy is száz éve tologatott határidőt, ezért összefércelünk valamit, amit lehet a kameráknak mutogatni, annyira közelről úgysem nézik meg, hogy kiderüljön, hogy még nincs kész, és ráadásul a kapodás miatt még az is fos, ami talán már igen. Aztán a felelősöket vállon veregetik amiért ilyen ügyesek voltak, amitől ők elélveznek, és mindenki boldog.

Csak persze közben az épület inkább úgy néz ki, ahogy. Olyasmik mellett már rezzenéstelen arccal mentem el befelé jövet, mint hogy pl. az épület egyik fala még fel van állványozva, vagy hogy még nincs kész előtte a járda, körülötte a fű. Aztán az aulában fogadtak a megkapó, A4-es papírokra nagy betűkkel kinyomtatott jelölések, amik témaszerűen behálózzák az egész épületet. Mennyivel lett volna több idő a végleges táblákat kitenni? Vagy azok sincsenek még készen? A másodikon jobbra nem lehet menni, ki van írva hogy "építési terület, belépni tilos", és még egy szekus is jutott mellé, hogy ezt be is tartsák (itt kezdünk viccbe hajlani, szerintem). A bejárható részeken is szétdobált építési anyagok, maradékok, egy helyütt kibontott álmennyezet, csöpögő vízvezeték. A rendkívüli biztonsághoz képest egy töküres folyosón az egyik ajtó zárjában öklömnyi kulcscsomó árválkodik, szépen felmatricázva, hogy melyik kulcs melyik teremhez való. Elgondolkodtam rajta, hogy ki kéne venni, és elvinni az építési területre vigyázó szekusnak, valami olyasmi kommenttel, hogy "nesze, megspóroltam nektek úgy harminc zárcserét", de inkább ráhagytam a profikra. És persze sajnos akárhová néz az ember, mindenhol elcsúszott illesztéseket, elkapkodott befejezéseket, egyszóval igénytelen munkát lát. A linóleumszaggal kiegészítve pont olyan hangulata van az épületnek, mintha most gördült volna le egy kínai fröccsöntőüzem gyártósoráról.

A technikai megoldások is adtak okot a csodálkozásra, például a padok megint pont A4-es mérethez igazítottak, mert nyilván senki nem használ mappát, ilyesmit. De lehet, hogy ez csak engem idegesít. A helykihasználás csapnivaló, ami mondjuk előny is lehet, ha valaki unja már az I épület nagyelőadóinak szélsőséges zsúfoltságát (itt jóval nagyobb hely van két szék között). A liftek (még) nem működtek, nyilván. És a legfőbb wtf: a férfimosdóban a piszoároknak KÉZI vezérlésű lehúzója van. Holott a 10+ éves I épületben már akkor infra volt. Ha pedig nem érzik gazdaságosnak a dolgot víz szempontjából, akkor léteznek akár vízmentes megoldások is, pl. a meki is ilyeneket használ. A lényeg, hogy ne kelljen már egy gombot fogdosni a 21. században, egy informatikusoknak szánt épületben. Említést érdemel még az előadói pulpituson a statikus, beépített mikrofon (mert az előadók két órán át egyhelyben állva szeretnek előadást tartani, mint az közismert). Ezt egyébként az előadónk is kiemelte, hogy rossz, hogy nem tud eltávolodni a mikrofontól, az I-ben használt mikroporthoz van szokva. Összességében nem láttam, hogy bármi is lenne az épületben az elmúlt 10 év újdonságaiból, vagy akár csak átgondoltabb, jobb megoldásaiból. Kaptunk egy I2-t.

Nem tetszik továbbá az aula kongó üressége. Nincsenek benne "helyek", egy nagy csarnok az egész (2-3 emeletnyi belmagassággal, ráadásul). Nem tudom később jobban berendezik-e, most siralmas volt. Követendő példa lehetett volna az ELTE akár északi, akár déli épülete, ahol nagyszerűen használják a tereket.

Nagyon remélem, hogy készen sokkal jobb lesz, és/vagy lesz némi hozzáadott érték a használatbavétel nyomán, mert ez így elég lehangoló volt.

mondás: (2,5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr92280192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haszprus · http://blog.haszprus.hu 2010.09.08. 17:45:02

Ott voltál és nem szóltál? :'( Kíváncsi vagyok...

PlaTina512 2010.09.08. 18:33:55

Egyéb kommentek.
1. Kezdjük ott, hogy a tető még nincs leszigetelve és a termek egy része, pláne a felső szinteken beázik
2. A termek egy részében nincs áram
3. Abban az előadóban ahol nekem órám volt, az egyik lámpát úgy építették be, hogy még a nejlon zacskó is rajta van :D, valamint az álmennyezet egyik kazettája már ketté volt törve
4. Azok az A4es lapok azért vannak, mert az utolsó 2 napban, a neptunzárás után, átszámozták és nevezték a termeket, szóval azok az A4es lapok a régi-új összerendeléseket tartalmazzák, szóval elvben ideiglenesek
És hogy egy kicsit basztassam a hallgatókat is
Hétfőn voltak az első órák, kedd délután már volt firkálva pad. Szánalmas..

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.09.09. 11:56:41

@Haszprus: Órám volt, és Zsófival voltam. Csatlakozhatsz hozzám kedden 16-18-ig.

m@zsi · http://meetoff.eu/jegyzet 2010.09.09. 13:39:10

Pedig én bő éve kinéztem paintball helyszínnek ;-) Tökéletes lett volna CS meccseket tartani az előadások között.

PlaTina512 2010.09.09. 23:21:11

@m@zsi: A tervezett 2 épületből csak az egyik van kész a másik ismeretlen ideig marad félkész, szóval a lehetőség adott:D

m@zsi · http://meetoff.eu/jegyzet 2010.09.12. 23:23:34

@PlaTina512: Hasonló ötlet a Tüskével is kútba esett sajnos. Persze a remény hal meg utoljára :-D

Muster Mark 2010.09.15. 06:56:53

Régen sosem értettem, hogy miért van az: a padok mindig szarok, a tömeg mindig nagy, a klotyó mindig büdös, a büfé mindig drága és nagy a sor.

Ennyi év távlatából visszanézve már tudom, hogy miért.

Azért, mert szarul érzed magad ott... és nem azért érzed magad szarul, mert minden szar.

Ez van - kicsit kapd össze magad, meg kelj akkor, mint egy ember, hogy ne legyél hullafáradt. Energiáidat összpontosítsd az anyagra. És hirtelen minden jobb lesz, észre sem fogod venni a napi bosszúságokat.

Ez persze komoly lemondásokkal is jár. Esti bulikat, hajnalig netezéseket, privát projekteken nyomulásokat, mind-mind el kell felejteni vagy legalábbis tudatosan kell a beáldozásuk mellett döntést hozni.

Úgyhogy nyugi.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.09.15. 07:22:51

@Muster Mark: Részben igazad lehet, mert nem a szívem csücske az egyetem, de azt félreérted, hogy ettől nekem szar az épület. (Másrészt vannak nem félretehető dolgok, mint a munka, hogy mást ne mondjak.) Technikailag az, ezért írtam róla bejegyzést, de ettől nekem tökéletesen megfelel ott egy előadás, mondhatnám: a funkcióját ellátja. Meg persze relatív, hiszen gondolatban az I mellé tettem, holott oda meg kifejezetten szeretek járni.
Leginkább ahhoz képest szar, hogy mennyire verték rá magukat, és sajnos úgy látom elsősorban azért, mert kellett ez a korai átadás, a jó sajtó miatt. Ez zavar leginkább, nem a csöpögő vízvezeték, azt úgyis kicserélik előbb-utóbb.

Muster Mark 2010.09.15. 09:42:50

@Mainframe: Beszélj arról, hogy sok szarházi piactérnek tekinti az előadótermet és gyakran az első sorból se hallani, amit a tanár beszél.

Szerintem a megoldás: az előadónak jogot adni rá, hogy bárkit, bármikor kihajítson az előadásról. Jogorvoslat kizárólag utólag, amúgy viszont akire a tanár rámutat, annak abban a pillanatban mennie kell. Ha nem megy, kidobathatja az őrökkel + fegyelmi tárgyalás. Sőt. ha az előadó azt mondja: "utolsó két sor, kifelé", akkor bizony az utolsó két sornak kifelé van.

Különösen gyűlöletesen undorító, amit a tűzvédelmi oktatásokon szokott csinálni a csordaösztön (én a dékán/rektor helyében megcsináltam volna, hogy aki nem vizsgáz le belőle, nem iratkozhat arra a félévre... nem lett volna komoly vizsga, csak hogy érezze a nép).

Az USÁ-ban az ilyen problémákat a bíróságokon úgy oldják meg, hogy a bíró az ülésteremben a bíróság megsértése esetén bárkire, bármit kiszabhat ami ott helyben végrehajtandó (gondolom főbelövés azért nem :-), de nagyon széles és nagyon drákói lehetőségei vannak a bírónak, ha pl. valaki ordítva leqrvanyázza. Mo-on ez nem példátlan, ott igen)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.09.15. 11:18:47

@Muster Mark: Igen, ez egy valós probléma, Haszprus blogján, ahová régebben írtam, már érintettük, szerintem többször is. Tényleg a közösség önmoderációja lenne rá a megoldás.
Egyedül a tűzvédelmi oktatásokkal kapcsolatban nem értek veled egyet, ott nyilván nincs fegyelem, mivel egy nagyjából tökfelesleges időrablásról van szó. A specifikus ismereteket a mérés laborokon úgyis elmondják, azon kívül meg nem sok minden mást tudsz tenni tűzvédelmileg, mint hogy elhagyod az épületet, azt meg valós tűzesetben úgysem rendezetten csinálják az emberek, akármit is tanultak. Ezért szerintem kár két óra szócséplést végigülni.
Ráadásul amikor én hallgattam (hellyel-közzel, mondjuk én legalább tanultam amikor épp nem oda figyeltem), az előadó valami ritka unalmas stílusban, darálva nyomta le az anyagot. Ha ő is unja, mi hogy a francba ne unnánk?
Bíróságokkal nincs tapasztalatom :), de tény, hogy olvastam már ilyenről, hogy bizonyos elemek az utcán szokásos formájukat hozzák a tárgyalóteremben is, ami vállalhatatlan, de szerintem az az utcán is az, szóval...
süti beállítások módosítása