mozgás

tömeg

máshol

last.fm radio

2009.07.08. 14:30 | Mainframe | Szólj hozzá!

Címkék: net

Ezzel a zseniális szolgáltatással meg úgy jártam, hogy túl későn fedeztem fel. Igaz még ingyenes volt (kb. egy hétig ment is megszakítás nélkül), de rövidesen fizetős lett. Nem érvágás, tényleg, 3$/hó, de a mentalitás. Sokan a last.fm-et, ami tényleg, komolyan színvonalas, eredeti és hiánypótló szolgáltatásokat nyújt, az internet ingyenességét védő egyik utolsó bástyaként tisztelték, és én is lehidaltam amikor először megláttam hogy itt mi minden van, teljesen grátisz. Aztán persze véget ért az álom.

Meg kell jegyezni hogy a többi szolgáltatás még mindig ingyenes, ami szép, mert nem magától értetődő, ráadásul mondom: a színvonal is megvan. De ez sem akadályozta meg hogy gombamód elszaporodjanak a (szerintem jogosan) elégedetlen felhasználók, és csoportok, akik visszakövetelik a last.fm ingyenességét (ők így globálisan emlegetik). Nem titkolt dolog, hogy a rádió volt a leghasznosabb és legaddiktívabb eleme a szolgáltatásaiknak, és úgy tűnik erre ők is rájöttek (nyilván tudták végig).

Nem tudom milyen szükségszerűség vitte rá őket hogy nekiálljanak pénzt szedni (remélem lesz valaki bennfentes aki elmondja a tutit és megvilágosodhatok). Nyomhattak volna több reklámot, ilyen minőségű szolgáltatás elbírta volna (értsd: sokkal szarabb oldalakat sem hagytak ott emberek a töméntelen reklám miatt). Szóval sajnos még egy oldalon kialakult az egyenlők és a még egyenlőbbek köre, ami még egy rögöt dob az internet valódi lényegének a koporsójára, szerintem (jó nagy rögöt, simán lehet ez a sírkő). És megmondjam mitől fordul ki a belem végképp? Nem mindenkinek kell fizetnie. Az USA, Anglia, és Németország továbbra is ingyen kapja. Miért is? Miért pont ők? (Különösen a németeket nem fogom fel.) Teljesen érthetetlen, és egyúttal vérlázító. Ha már valaminek elveszik az ingyenességét, ami régóta megvan, legalább tennék egyenlően.

Igazából lehet hogy csak a prizee még ennél is egy fokkal pofátlanabb átalakulása (=bezárása, mert mindenki otthagyta a faszba) miatt vagyok hajlamos kiakadni az ilyesmiken, de a rádió elvesztése sokkal nagyobb probléma. Forradalmat és patakvért, most. :P

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr931233442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása