mozgás

tömeg

máshol

10 film, amit vártunk

2010.09.10. 13:50 | Mainframe | 3 komment

Címkék: film

Emlékeztek erre a bejegyzésre? Még nyár sem volt (de rég volt, mi?), és beharangoztak nekünk egy csomó filmet, amit jajdevárunk, nyilván. Mondtam róluk előzetes véleményt, amúgy jóslásképpen. Lássuk mennyire jött be. Dőlt sorban az előzetes véleményem summázva, alatta az utólagos.

Splice
Lejátszott ötletre épít olcsó, hatásvadász módon. Egylövetű horror lesz.
Ahogy elnézem, 15 percen belül megjön az online DVD-kölcsönzőből, mindjárt írom is...
Naszóval, ez szinte egyáltalán nem is horror. Hanem nemtommi. De annyira nem volt rossz, egyébként, hármast megadnám rá. De lejátszott ötletre épített olcsó, hatásvadász módon. :P
Szumma: nagyjából igazam lett.

Despicable Me
Gyermeteg szituációs poénok tömkelege, gyenge sztorival, kevés eredetiséggel.
A mai napig nem sikerült megnézni, utólag kiegészítem a posztot, ha igen.
update 2010.11.08.: Pontosan olyan lett, mint gondoltam. Nem is bírtam végignézni, annyira nem élvezhető ez ilyen korban.
Szumma: kurvára igazam lett.

Last Airbender
Trend által kikényszerített 3D, már a castingnál félrecsúszott a dolog, nem ér fel a rajzfilmhez, nem fogják használni az "Avatar" szót.
Nagyrészt bejött amit mondtam, részletes kritika itt olvasható, 2,5-et kapott. Végül mégis bőszen Avatározták Aanget, aminek mondjuk örültem.
Szumma: igazam lett

Prince of Persia
Könnyed popkornmozi lesz, jó látvánnyal, kőegyszerű, lineáris sztorival. Egy-két signature move a játékokból, meg egy tucat harci jelenet a lehető legváltozatosabb fegyverekkel. Ennyi.
Még túl is becsültem kicsit, a valóság sokkal kiábrándítóbb volt. Semmi fanservice, semmi feeling, egy újabb lowcost játékfeldolgozás lett, az elemzés végén meg is kapta a méltó 1,5-es pontszámot.
Szumma: igazam lett

The Cross
Azóta sem tudtunk meg róla semmit, nem láttam kijönni se itthon, se máshol. Erről ennyit.
Szumma: előbb talán legyen valami a filmről, mielőtt ajánlgatják, nem?

Predators
Láttam benne lehetőséget, meg a magyar vonatkozás is dobott a várakozáson, de féltem a franchise súlyosságától, és az előző elbaltázott Alien vs. Predator-filmek örökségétől.
Ezt nemrég nyílt alkalmam megnézni, rendesen moziban, és nem éreztem csalódást utána. Volt pár szokásos filmes dolog, ami rám nem gyakorol hatást (pl. megvolt az első fél óra semmitől parázás), de összességében korrekt volt, messze túlszárnyalja a borzalmas AvP-filmeket, és szerintem a többi Predator-film mellé is fel tud zárkózni. Adnék rá egy 3,5-et, szóval nagyjából olyan lett, mint vártam.
Szumma: igazam lett

Resident Evil Afterlife (Wait, is this the Matrix?)
Kitalálnak két pitbosst, felvázolják a 10 harci jelenetet, közéjük dobnak valami erőltetett dialógusokat, leforgatják, CG, és kész. Mint egy zacskós kínai leves. Olcsó, igénytelen, sablonos, de nem rossz, ehető, _végülis_ jóllaksz tőle, de benned marad a rosszérzés, hogy műkajára fanyalodtál.
Még nem láttam, de a kritikák nagyon mélyre lehúzzák. Beteljesülni látom a jóslatomat. Nem is biztos, hogy megnézem.
Na, végül mégis, de bele kellett tekernem, unalmas volt. Az effektekre (amik ráadásul lejártak) bíztak mindent, nem volt jó ötlet. Nagyon gáz volt, nem tudom ajánlani. Talán 2?
Szumma: igazam lesz (és lőn)

Tron Legacy (Eee, eee, eee)
Ha lesz benne jó eredeti sztori, simán lehet jó, bizakodom.
Tudtommal még nem jött ki, vagy legalábbis nekem elkerülte a figyelmemet. Szintén pótlom, ha már láttam.
Szumma: még nincs

Iron Man 2
Optimista mód ON. :D Ezzel nem fognak tudni mellényúlni, az elsővel eltalálták a tuti elegyet, ebből bármennyi jöhet. Tuti siker lesz, nálam is.
Optimista mód OFF. Lehet, hogy túl sokat vártam, de nagyon lemarad az első résztől minden tekintetben, nem sikerült annyira élvezni. Míg az első parádés volt, ez már csak simán nézhető, egylövetű mozi. 3,5-re azért jó volt.
Szumma: tévedtem

Inception
Az ötlete jó, bár a trailer alapján nekem kicsit kevés benne a mystery-vonal, ezt tényleg inkább sci-fisre fogják venni, úgy tűnik. Ettől még lehet jó, Leonardot szeretjük, a képi világnak volt 1-2 ütős eleme.
Előzetesen lebecsültem a filmet, végül mégis sokkal inkább lett mystery mint sci-fi, és hát uramisten... Az év, ha nem az évtized filmélménye. Instant favorit, instant 5/5, instant get amint kijön valami normális formátumban, moziban kétszer nézős, utána leplezetlenül fanboykodós film. Közvetlenül utána nem is tudtam szavakba önteni az érzéseimet.
Szumma: tévedtem, de ezt senki nem láthatta előre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr902286267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.09.19. 02:58:21

Splice-t kicsit vártam, aztán letettem róla. Inkább megnézném még 4x a Pandorumot, ami AAA+ volt :)

Despicable Me-t még nem láttam, de pont azért szeretem az idióta gyerekfilmeket, mert tele van szituációs poénokkal és nem a Friends (Jóbarátok).

Last Airbender még várat magára. Igazából a lőnek sokat és hadzsime alap miatt engem szerintem megvettek kilóra. És még tetszeni is fog, mert pontosan ennyit várok tőle: . És ezt azért csak hozni fogja :)

PoP. 1,5-et adtál rá, mint a Solomon Kane-re. Amit azért néztem végig, mert lakótársam elkezdte nézni, és a közepe táján estem haza, majd 5 percig néztem és megkérdeztem, hogy neki nem fáj-e. Végül végignéztük. Kardoztak benne, na. Lehet ha majd a PoP-ot nézi, elbambulok azon is :D

Predators: valahogy nem izgat. Egy Alien 2/2-t néznék inkább. Vagy az AvP2 végén látott aktatáskás jelenetet folytassák még sokáig. (Majd cross-overezennek az Avatarral, és vigyék Pandorára őket :D)

RE: Afterlife. Volt szerencsém hozzá 3D-ben, egy hirtelen felindulós estén megnéztük a Westendben. Én rekedtre röhögtem magamat, és pont olyan a sztori, mintha a DC/Marvel univerzum valamelyik jólmenő szériájának a 332. részében járnánk. Szerintem inkább ebből kéne még nyóc rész nem a Herri Potterből. És sokkal szívesebben nevetek egy ilyenen, mint fogom a fejem a Knowing, Happening, The Sorcerer's Apprentice és társain.

Iron Man 2, túl egyszerű volt a sztori. Kicsit rámentek az emó vonalra.

Inception. Szerintem ez a film egyszerűen "nem ér". Kitaláltak egy csomó szabályt, aztán tetszőlegesen megszegték őket, majd hozzáadtak és elvettek párat. Mert miért ne. Sokan kritizálták a "csak még egy utolsó meló" klisét benne. Szerintem azt kellett volna kritizálni, hogy tele volt logikai hibákkal. Viszont a filmzenéje eléggé jóra sikeredett, meg azért lőttek is benne. :)

Hiába na, annyira sok a szar film, hogy muszáj volt a vér, pina, vér szintre tennem a lécet :|

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.09.20. 21:09:34

@PAStheLoD: Pandorumot láttam, jó volt, de közel sem annyira, mint amennyire a hype alapján vártam. A Splice-t persze magasan veri, nyilván. :)
LA-t vontatottnak és illogikusnak fogod találni. Nem fog bejönni, előre szólok.
PoP arra pont jó: egy laza bambulásra. De ennyi.
Predators pedig sztem bejönne. Pina nincs benne, de a vér, vér, vér forgatókönyv elég jól illik rá. :)
RE: Afterlife nekem túl monoton, és lapos ahhoz, hogy élvezzem, sőt további részeket várjak belőle. A Harry Potter filmekkel baromira nem vagyok megelégedve, úgy végigrohannak a cselekményen, hogy jaj. A könyvek elolvasása nélkül nem is tudom kellően átjön-e a sztori a nézőknek.
Amúgy néha ilyen filmek igenis kellenek. :) Én legalábbis ezekre tudok jól bambulni. A Knowing szar volt, de a Happening nyers tálalása pl. jó volt (a gyenge sztori mellé kellett is), a Sorcerer's Apprentice meg simán egy nyári popkornmozi.
Iron Man 2: jjjja.
Inception. Én nem éreztem, hogy nagyon megszegnék a szabályokat. A lövöldözés egész picit sok volt benne nekem, szívesebben láttam volna több trükközést. Pl. nagyon sajnáltam, hogy az Escher-lépcső az egyetlen paradoxon, amit használnak benne. Ilyen szürreál-fesztre készültem, aztán kicsit túl reális maradt minden. Az nem zavart, hogy "csak még egy utolsó meló". Passzolt a sztorihoz, akkor meg mi a baj? A legnagyobb filmek közül soknak a sztorija is akkora klisékre épül, mint a ház, aztán mégis... :)

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.09.21. 10:26:21

Igen, az Escher-lépcsőből lehetett volna még sok-sok. És a végén a golyózápor is olyan céltalan volt. Én nem láttam semmilyen trailert belőle, még a "tagline"-nal sem voltam tisztában, egyedül a MOM moziban láttam a molinón, ezért nem készültem semmire.

Így amikor az első 3 percben végigrohannam 2 szint álmon, meg 40 jeleneten, kezdtem kapaszkodni, hogy "wow". És ehhez képest tényleg elég követhető és "földhözragadt" maradt.
süti beállítások módosítása