mozgás

tömeg

máshol

Álmatlanság

2011.01.07. 15:49 | Mainframe | 1 komment

Címkék: film

Insomnia (2002) - Ezt a filmet kb. azóta meg akartam nézni, mióta megjelent. Így majdnem 10 évvel később sem késő, én mondom. Az ok (más egyebek mellett) Robin Williams volt, negatív szerepben. Hallatlan, elképzelhetetlen...

Persze elsősorban Al Pacino viszi a filmet, de mindenki más is jól szerepel körülötte. A sztori nem kimondottan eredeti, de a körülmények (már önmagában Alaszka is mint környezet) egyedivé teszik. A faúsztatós jelenet például nagyon bejött, és még nem sűrűn láttam hasonlót. Robin barátunk csak relatíve későn jön be a képbe, de akkor is egészen új arcát mutatja: egy percre sem figyel ki a meglehetősen nehéz karakter mögül a "szokásos", komikus énje. A filmet alaptémaként át- meg átszövő álmatlanság-téma (elsősorban a fehér éjszakák miatt, de aztán persze jönnek a többletjelentések) is szépen megvalósított, én magam is elfáradtam a film végére, és gyanítom ezt a hatást akarták elérni, többek közt. Annál jobban hat a folyamatosan pörgő események láncolata, nem nagyon van felesleges perc a filmben. Konkrétan az egyik dialógus közben kicsit másra kellett figyelnem, és utána visszatekertem, mert úgy éreztem, valami fontosról maradtam le (és tényleg, egyébként).

Engem ugye az elején említett okból nyilván a hatalmába kerített a "navégre, ez kellett"-érzés, de úgy érzem, a film úgy egyébként is jobb egy sima jónál, ezért kap négyest.

mondás: (4/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr862564060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szrudi · http://www.pano360.hu 2011.01.07. 18:51:09

Ez biza egy jó film, régen láttam már.. hmm.. lehet meg kéne nézni megint, bár van még pár film a várólistán (többnyire innen azok is :P)..
süti beállítások módosítása