mozgás

tömeg

máshol

Mechanikus Narancs

2010.06.26. 12:08 | Mainframe | 5 komment

Címkék: film

A Clockwork Orange (1971) - És még egy kis retró. Alapfilmnek számító klasszikus, Stanley Kubrick mesterműve. Én is így álltam hozzá (tehát igen magas elvárásokkal), és ennek dacára sem csalódtam. Igaz kicsit más, mint amit vártam, nem úgy mozgalmas, mint a mai filmek, de kétségtelenül az. A képi világa inkább művészfilmes jellegű, sokszor valami plusz effekttel vagy hatással láttatnak valami fontos dolgot. És persze maga a jövőbeli világ is olyan, amilyen abszurdnak és kifordultnak megálmodhatták anno a hetvenes években. Külön kiemelném a film nyelvezetét, zseniális volt, ahogy orosz szavak keveredtek az angolba, percekig kapkodtam a fejem, hogy ez most mi volt, aztán amikor leesett, akkor egyből az állam is, mert valami hihetetlen erős és egyedi feelinget adott az egésznek egy ilyen apróság is.

Az egész sztori a főszereplő karakter körül forog, egy pillanatra sem távolodunk el tőle. Az ő "karakterfejlődése" az egész film lényege, ám ez számomra kicsit visszás volt (mármint a bebörtönzése utáni, de a terápia előtti időszak), nem értettem hogy miért viselkedik egyszercsak jól, és egyáltalán miért akar megjavulni végleg.

Nem akarom túlragozni, mert biztosan sokan írtak már róla jóval részletesebben, és hozzáértőbben. Aki még nem látta, feltétlenül nézze meg, nem lehet kihagyni. Négyest tennék rá.

mondás: (4/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr492109107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Friplifrapli 2010.06.26. 23:24:58

Hű, ez engem is érdekelne, felirat gondolom nincs hozzá...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.06.27. 00:49:23

@Friplifrapli: De van, és ráadásul elég jó. Felteszem neked. ;)

Friplifrapli 2010.07.16. 19:42:45

Hát, elég elgondolkodtató volt, bár nem valószínű, hogy valaha is megnézem mégegyszer.
Néhány adalékinfó, ami szerintem még érthetőbbé tesz egy pár dolgot:
cspv.hu/07/100/mechanikus/

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.07.16. 23:27:28

@Friplifrapli: Elolvastam ezt a kritikát, de nagyon nem tetszik. Dugig van helyesírási és stilisztikai hibával, belekever egy csomó olyan kérdést, amivel egy ilyen jellegű elemzésben nem kéne foglalkozni. (pl. hogy kihozhatja-e egy ilyen film az erőszakot az emberekből)
Terjengős mivolta ellenére nagyon amatőr hatást kelt.

Friplifrapli 2010.07.17. 10:19:04

A stílust annyira nem figyeltem, elég gyorsan olvastam, azért küldtem el, mert van benne pár infó, ami a filmből, filmről nem derül ki egy nézés alapján. De még kíméletes voltam veled, olvastam egy másik kritikát is, na azt nem is küldtem el, mert azért kedves az életem. Idézet az intelligens szerző tollából: "Mondanivalót csírájában sem találtam, ez persze engem minősít. Annyira nem, hogy még utána is olvastam Wikipedián, ahol szintén nem bukkantam a mélység kincsére." Be is szóltak neki páran rendesen a kommentekben...
süti beállítások módosítása