mozgás

tömeg

máshol

Nem értem - 1

2010.03.05. 14:44 | Mainframe | 6 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv folytatásos

Nem értem miért üdvözlik egymást a tömegközlekedésben a járművezetők. Ez kb. olyan mintha a járatban ide-oda mászkáló bányászok minden alkalommal kezet fognának ahányszor szembetalálkoznak. (Lévén nagyjából az azonos vonalon közlekedő kollégákkal fog összefutni, de velük legalább napjában 20x.)

Komolyan nem értem ennek a szokásnak az értelmét, hasznát, akármijét. Még udvarias formaságnak is erős.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr901811569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PlaTina512 2010.03.05. 17:10:39

Szerintem a monotóniát hivatott megtörni. Meg a bányászos példánál maradva.. Egész nap egy kis dobozban ülnek és abból irányítanak egy nagy dobozt, a bányászok tudnak beszélgetni kőgyepálás közben. Szóval sztem a magányukat próbálják mérsékelni.

fl0werstar · http://fleurageneve.blogspot.com/ 2010.03.05. 18:27:35

most őszinten, te nem integetnél nekem, ha szembejönnék egy 6ossal? Mcrértődtem. (XD)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.03.05. 19:41:44

@PlaTina512: Van nekik valami beszélgetőrendszerük, azon lehetne nyomulni ha nagyon magányosak, nem? Másrészt nem tudom elképzelni azt a nagy magányt, 20-30 perc a vonal végig, mindkét végén mennek a járművezetői tartózkodóba, ahol ugyanezek az arcok várják őket akiknek egész addig integettek. Ennyire csak nem társas lény már a vezető hogy nem bírja interakció nélkül fél óráig. :D
@fl0werstar: A suli folyosúján sem integettem oda mind a 20 alkalommal amikor találkoztunk. :P Igaz többnyire nem szembe jöttél, hanem mellettem, szóval nem is alakult ki a szituáció. :D

Friplifrapli 2010.03.05. 23:10:02

Nem értem-2
Nem értem, Mainframe miért áll le filozofálni az ilyen, mélyebb értelem nélküli rituálékon. :D

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.03.06. 01:37:17

@Friplifrapli: Mindenen lehet filozofálni. Miért lenne ez kevésbé fontos dolog mint bármi más?

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.03.20. 05:35:57

Lehet, hogy ilyen jelrendszer. Aki nem integet, azt terroristák kényszerítik, hogy minden megállóban kultúráltan fékezzen és bemondja, hogy hol is vagyunk. És nem csak azt, hogy "körtér".

Amúgy elég sokat láttam headsettel (vagy anélkül) végigtrécselni pár megállót.
süti beállítások módosítása