mozgás

tömeg

máshol

Firefox kiterjesztések Mf-nél

2010.02.01. 10:24 | Mainframe | 5 komment

Címkék: tech net

Gondoltam megmagyarázom, de inkább nem. Sokaknak jól jöhet, ha unod a témát, ne olvasd el. Ha van valami amit nem látsz a listán de szerinted jó, komment. Ha látsz valamit a listán ami szerinted rossz, komment. Ha látsz valamit a listán, kipróbálod, és jó, komment. Na, itt a lista, ezeket kell beszerezni. Komment.

Brief - Az eddigi egyetlen normális RSS olvasó amivel találkoztam, pedig nem egyet próbáltam. Normálisan néz ki, csak nagynéha produkál kisebb glitcheket, de általában stabil. Gyors, áttekinthető, szeretem. Tudom, te nem böngészőben olvasol RSS-t, én igen. Komment.

Adblock Plus - A No.1 reklámeltüntető okosság firefoxhoz. Ha még mindig olyasmit látsz böngészés közben ami nem tetszik, ez kell neked. Nem csak reklámok ellen, egyébként, mivel több szinten, akár konkrét kép szintjén is tilthatsz. Ezzel a módszerrel szoktam a nekem nem tetsző fotókat, avatárokat, ilyesmiket lelődözni egy gyakran látogatott oldalról. Priceless.

Download Statusbar - Sosem tetszett a külön felugró letöltésablak, ez egy szép keskeny csíkba rendezi az összes letöltéshez kapcsolódó infót és üzenetet a képernyő aljára. Széleskörű beállítási lehetőségek, kényelem, design.

Flashblock - Ezt talán kicsit szokni kell elsőre, de én már nem tudok nélküle élni. Minden flash-alapú tartalmat defaultból letilt (szevasz, LSO), és azokat külön kattintással nekünk kell engedélyezni. Nem indulnak el csak úgy maguktól a Youtube videók, az idióta flashjátékok és klipek, ilyesmi. Ezek így nem is lassítják a böngészést, egyébként. Ha pedig flash-heavy oldalra érnénk, amire feltétlenül kíváncsiak vagyunk teljes valójában, akkor csak egy kattintással engedélyezzük arról a helyről a flash-t, és kész. Egy álom.

Resizeable Textarea - Pontosan az ami a neve, a szövegbeviteli mezőket lehet vele a sarkuknál megfogva átméretezni. Azért kellett, mert Chrome-mal toltam egy ideig, és abban ez alapból megvolt, megtetszett, megszoktam, ffoxból meg hiányzott. A másik amit még anno pluginnel oldottam meg az a zoomolás, de az újabb ffoxok már tudják defaultból, szóval.

Coral IE Tab - Ezt most találtam, eddig a sima IE tabot használtam. Ez már kicsit trükkösebb móka, de meglepően sokszor jól jön. Ha egy oldalt látványosan Explorerre optimalizáltak (a bénák...), akkor meg lehet kérni a ffoxot hogy IE motorral nyissa meg (de nem kell új böngészőt nyitnunk hozzá, stb.). Továbbá amiben ez jobb mint az elődje, hogy az Adblock beállítások érvényben maradnak, illetve a két böngészőmotor szimultán használni tudja a sütijeinket.

Greasemonkey - Ezt már csak zárójelesen jegyzem meg, mivel nem is egy konkrét kiegészítőről van szó, hanem önmaga is egy pluginelhető scriptgyűjtemény. Arra az esetre tudom javasolni ha nem találunk konkrét, jól működő megoldást a ffox pluginek között, akkor még egy esélyt ad a greasemonkey scriptek átbogarászása. Innen van pl. youtube-letöltőm, gmail faviconba ágyazott jelzőim, feljavított imdb-m, ilyesmik. Ezek nem annyira önálló szolgáltatások, mint inkább kisebb trükkök már meglévők feljavítására.

Anthem - Ez meg csak egy téma, de szerintem az egyik legstílusosabb amit találni lehet. Mindenhez megy. Nyilván ízlés dolga, én csak megmutattam hogy ilyen is van.

Na ennyi mára, remélem tanulságos volt. Komment.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr721717735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.02.01. 18:05:19

RSS -> Google Reader. Bárhol vagy, olvashatsz tovább, lehet megosztani, stb..

szrudi · http://www.pano360.hu 2010.02.02. 15:42:48

Google Reader +1

Coral IE Tab
Kösz, jól hangzik! Mindjárt telepítem (sima IETab-ot használom énis régóta).

Adblock Plus mellé hasznos lehet az "Element Hiding Helper"
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4364

All-in-One Sidebar
Én enélkül nehezen lennék meg FF-ban :) (számomra pl kiváltja a letöltés manager add-on-okat is). Sokmindent egy kattintásnyira pakolhatsz egy oldalsó menübe. 16:9-es képernyőn akár megnyitva hagyva is elég hely marad böngészésre.
firefox.exxile.net/aios/

TabMixPlus
Ezt is régóta használom.. Ma már alap FF is egyre okosabban kezeli a tabokat, így fölöslegesnek tűnhet, de van pár hasznos funkciója.
addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/1122

Read It Later
Nemrégóta használom.. Még mérlegelés alatt áll, de hasznosnak tűnik. Nem sorolom itt, hogy miket tud, érdemes átfutni a honlapjukon: readitlaterlist.com/

szrudi · http://www.pano360.hu 2010.02.02. 16:15:01

Hmm.. ez a Coral IE Tab elég megbízhatatlanul működik nálam.. én csinálhatok valamit rosszul?

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2010.02.03. 03:13:04

Oh, Tab Kit még mimaradt. Segítségével lehet 3 sorrá duzzasztani a tab bart :)
süti beállítások módosítása