mozgás

tömeg

máshol

Az Energia

2009.12.24. 01:24 | Mainframe | 3 komment

Címkék: film

Push (2009) - Indulhatna a legfantáziátlanabb címfordításért, és nyerne. A sztori amolyan "civil X-men", kicsit reálisabb, a világ 99%-ig a valós világ, (és nem egy alternatív). A kritikák olyan filmek mellé teszik mint a Wanted, vagy a Jumper (amit nem láttam (edit: akkor még)). A wantedet teljes nyugalommal veri, nem kérdés. Minden tekintetben vegyesen érzek ettől függetlenül. A színészek jók, de nem nagyon jók. Djimon Hounsou-nak ez a szerep nem való szerintem. Dakota Fanning (még?) nem tud jól tinilányt játszani, legalábbis nem olyan zseniálisan mint a kislányszerepeket anno, amikben lazán lejátszott a vászonról olyan neveket mint pl. Tom Cruise nem is olyan rég. Az abszolút mélyrepülés az a jelenet amikor berúg, ott lemegy ilyen gimis színjátszókör színvonalra. Nagyon remélem hogy összekapja magát. Sajnos sok gyerekszínészt láttunk elsüllyedni ahogy kinőtte magát, talán ő kivétel lesz. A főhőst és a csajt kicsit jellegtelennek éreztem.

A világkép sem volt mindig egyben. Nem sikerült keresztmetszetet adni a szembenálló felekről, a hatalmi tényezőkről, a különböző erőkről, az ezekhez való hozáállásról. Az egyik percben még hűdetitkos, megnemutasd, a következőben meg rombadöntik a piacot, a főcsaj meg poénkodik a főhős elméjével, csak úgy. Nem éreztem hogy a karakterek urai a képességeiknek, néha abszolút illogikusan, oda nem illően, kezdő módon használták őket, ami lehangoló. Volt pár jó fordulat, a vége kicsit összevissza lett, én úgy éreztem hogy kicsit a forgatókönyv diktálta a szabályokat, ergo kicsit erőszakosan kerekítették le. Úgy érzem szánnak ehhez még folytatás(oka)t is, ami még jó is lehet.

Ez sem volt rossz, egyébként. Egyszer simán meg lehet nézni akár moziban is, akinek bejön ez a soft-sci-fi-mystery vonal. Kap egy hármast.
 

mondás: (3/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr521587400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZmanUK 2009.12.24. 11:22:28

Szerintem Fanning nem volt rossz ebben a filmben, simán hozta a karaktert. Én nagy reménységet látok benne, mióta láttam a Man on Fire-t, ez a kiscsaj egyszerűan marha jó színész.

Ajánlom nézd meg a Hounddog-ot, és a Secret Life of Bees ... mindkettő telitalálat

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.12.24. 14:37:13

@Zlot: Nekem a Man on Fire egy az egyben nem jött be, de Fanninggel tényleg nem volt semmi baj benne. Amire a posztban is utaltam, az a War of the Worlds volt, ott egyszerűen zseniális volt. Ezt a zsenialitást hiányolom a tinikorú szerepeiből. De én is nagyon remélem hogy belejön.
A tippeket köszi, még egyiket sem láttam, meg fogom nézni őket! ;)

PlaTina512 2009.12.25. 11:53:29

A Jumper nem rossz, egyszer mindenképp érdemes végignézni.
A legszarabb címfordítás versenybe pedig az alábbiakat nevezném be:
The Contract - Kalandtúra (mellesleg egész jó film)
Battle for Bulge - A halál 50 órája (mellesleg istenállat film)
süti beállítások módosítása