mozgás

tömeg

máshol

Avatar

2009.12.20. 09:17 | Mainframe | 6 komment

Címkék: film

Avatar (2009) - Hát mit mondjak... a hype és a várakozás hatalmas volt, annyi szent. Látszik hogy sokat beletettek a filmbe, és az elhintett háttéranyagból is az jön le hogy ez James Cameron főműve. Ez a látványból egyértelmű, rengeteg animáció, effekt, egy remekül megcsinált világ, és egy hangulatos, de nekem túlontúl antropomorf idegen faj (a párhuzam az indiánokkal az első perctől sikít róluk). A bajom az, hogy egy ennyire végletekig csiszolt környezet alá miért nem lehetett egy ennél kicsit eredetibb és/vagy váratlanabb sztorit rakni? Mert ezt mind láttuk már sajnos más filmekben. Pontosan nulla meglepetés lesz benne, minden egy órával előre sejthető. A karakterek rettentő sablonosak. Epikusnak szánt sztorit kapunk, ám ennyi időbe nem fért bele a kellő részletességű kibontás, csak pár igazán drámai, nagyszabású pillanat van, a többi meg csak az akar lenni. Még egy súlyos sirámom: a trailer elején nyugodtan kiírhatták volna a "SPOILER!" figyelmeztetést, mert minden benne volt. A legütősebb jelenetek, a "váratlan" fordulatok, mindent beletettek. Ami még nem tetszett, hogy nagyon "pídzsí"-re (csak egyszer mondom el: Parental Guardian, PG) vették a figurát, a vérengzés jelzésszerű (nulla vér, ezmilyen?), holott egy ilyen clash of races helyzetben legalább erre illett volna ráfeküdni, még akkor is ha 16-18-as lesz csak a film.

Nagyon nem rossz a film (mert a mostani sima verzió után még elzarándoklok egy moziba a 3D változat miatt is, ami véleményem szerint nem keveset ad majd hozzá), de... Hát igen, de. Ezért három és fél.

mondás: (3,5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr901609929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szrudi · http://www.pano360.hu 2009.12.22. 22:46:02

Van valami igazság abban amiket írsz, de ha az ember átsiklik ilyen apróságokon akkor bazijó film szerintem :) Remélem megy majd két ünnep között is 3D-ben, mert mi is szívesen megnéznénk azt is.

kittka · http://kittka.blogspot.com/ 2009.12.23. 21:10:44

Tegnap láttam és halálra untam magam rajta... :S
A hype-hoz képest egy közepes film úgy összességében, ami ráadásul túl hosszúra sikerült. Tudom, engem nem könnyű lekötni, de ebben szörnyen kevés az action.
Különben a grafika tényleg jó és szép, csak az ember ilyet 20p-ig néz, nem 2,5 óráig. :)

ZmanUK 2010.01.10. 15:03:58

Tök jó hogy mindenki úgy beszél róla, hogy csak 2D-ben látta. Ahogy Cameron meg is mondta, ezt a filmet kizárólagosan 3D-ben szabad megnézni és értékelni. Én tegnap láttam iMAX-ben, és komolyan mondom, összenőttem a fotellel annyira lebilincselő és csodálatos volt. Az ember akár több órán keresztül is "elbámészkodott" volna ebben a mesés világban.

A film a 3D élmény nélkül egy klassz sci-fi, klassz látvánnyal, de 3D iMAX-ben egy megelevenedett hús-vér világ, hús-vér szereplőkkel. Nekem kevés volt a 3 óra belőle, annyira "hűbazdmeg" érzést kaptam a látvány miatt.

És igen, nekem abszolút 5. És gratula Cameron úrnak.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.01.10. 18:10:56

@Zlot: Mindenképpen megnézem IMAX-os változatban, és ha megnézed, a látványvilágot pont én is kiemeltem hogy már 2D-ben is kijött hogy milyen szép, már előre fenem a fogam a 3D-s érzésre, ilyen szempontból tuti nem fogok csalódni.
A sztori gyengeségén meg nem javít +1 dimenzió, szerintem, de majd utólag mondom meg inkább, úgy hiteles.

ZmanUK 2010.01.11. 10:46:50

Jó szórakozást hozzá, szerintem bele fogsz ragadni a székbe. Velem sikerült .... Nálam abszolút javított a +1 dimenzió :-)

ZmanUK 2010.01.11. 10:48:00

Ja, és még valami: Sigourney Weaver RESPECT
süti beállítások módosítása