mozgás

tömeg

máshol

A ZP hattyúdalát halljuk

2011.05.12. 18:04 | Mainframe | 6 komment

Címkék: budapest hely reakció

Mint azt az egyik legértékelhetőbb komment meg is jegyezte a hírnél, olyan ez, mintha a Hírcsárda szerkesztői ittak volna valami töményet és károsat, csak sajnos úgy tűnik, hogy komoly, mert április elseje is elmúlt már.

Röviden: idén van a ZP és a Rio utolsó szezonja, jövőre bezár, a helyüket behintik sóval visszaalakítják parkká, és az új alkotmány megüneppléséül országzászlót állítanak, valamint újra megnyitják az elmúlt években eltűnt (azt hogy?) hídmúzeumot a helyükön.

Mivel sajnos kevés kivétellel mindkét tábor (az ellenzők és a támogatók) körében eszméletlen sötétség tombol a kommentek alapján, illetve meglepően és aggasztóan sokan csaholnak most kárörvedően, úgy éreztem, elmondom, hogy is van ez valójában, elsősorban a ZP-t alapul véve, mivel Rióban még nem voltam, és nem is valószínű, hogy leszek, nem nekem való.

A kedvenc érv, amivel jönnek, hogy mekkora vadkapitalista pofátlanság volt a hely, mert önkényesen építették, nem fizettek érte helypénzt, vagy kevesebbet fizettek, mint kellett volna. Ezzel kapcsolatban abba lenne érdemes belegondolni, hogy akármilyen vadkapitalista szemétállat is viszi a helyet (mellesleg sztem a szórakozóhely-bizniszben viszonylag ritkák a jólelkű szamaritánusok...), az ezt mind meg tudta csinálni valahogy, míg mások nem. Nyilvánvalónak tartom, hogy a kerületi/városi vezetés, a helyi érdekeltségek és potentátok meg lettek véve, az egész le lett zsírozva, mint minden más esetben is, amikor valaki bármit akar kezdeni Budapesten. Mindennek van elintézési módja, ennek is volt, valaki volt olyan szemfüles/gazdag/befolyásos/stb., hogy megtegye, megtette. Te is megtetted volna a helyében. Nem is az van ám, hogy ez nem baj, hanem hogy most olyan képet akar kelteni a vezetés, illetve az őket támogató csaholókórus is, mintha most jöttek volna a becsület fényes kardú lovagjai, és bezárják ezt a fertőt a nép nagyobb megelégedésére. A lófaszt. Vagy valami miatt elmaradt a kenőpénz, vagy az új vezetéssel nem sikerült megegyezni (én erre tippelek), vagy a tulajnak most más érdekeltsége lett (igaz, ekkor inkább úgy kommunikálnák le a dolgot, hogy a tulaj zárja be a helyet, nem ők), akármi. Nem azért zárják be, mert aggályos, és nem is azért, mert esetleg zavarja a lakosságot. Aki ezt elhiszi, annak még rajta van az óvodai jele a pólója címkéjén, az kurvaélet.

Lakossági panaszok. Ez a második kedvenc szólam, hogy a ZP jajdemilyenhangos. Először is a Budapest belvárosában járunk, ahol minden hangos, aki csak és kizárólag 0 dB mellett tud aludni, nem itt lakik (hacsak nem hülye, és úgy néz ki, sokan bizony azok). Ezen kívül nem tudom, hogy akik nem tudnak aludni a hangjától, azok konkrétan a Petőfi-híd alatt laknak-e, vagy hol, mivel egy ismerősöm a közvetlenül a BME melletti házak egyikében lakik, és még soha egy szóval sem panaszkodott a ZP hangjára, sőt, én sem hallottam belőle semmit, amikor néha jártam nála. Szóval az összes lakossági panasz nagyjából elkönyvelhető hazugságnak vagy extrém érzékenységnek, amire sajnos az adekvát társadalmi reakció a leszarás. Felmerül még ugyanaz a kérdés, mint anno a szintén hangosnak mondott 7-es busz vonalának megszüntetéséről szóló lakossági kezdeményezésű terv kapcsán, hogy mi a fasznak költözött oda, aki nem bírja. Már (mittomén) 10 éve van ZP, aki közben odaköltözött, gondolom tudott róla, hogy ez mivel jár (ha nem, akkor átbaszták, és annál reklamáljon, akitől a lakást vette), aki pedig már 10 évnél régebben ott lakott, és nem bírja a zajt, már rég el kellett volna, hogy költözzön, ha tényleg ilyen elviselhetetlen, mint ahogy állítja.

Aztán persze a fiatalságot fejő lehúzós helyként is feltűnik a ZP, mert miért ne. Ennél nagyobb baromságot elképzelni nem tudok, lévén fennállásának nagyobb részében ingyenes volt a belépés, utána is 100-200, majd újabban 400 forintig mászott fel az igen súlyos beugró. A pia persze drága, de (megintcsak) mindenhol az, és nem kötelező inni. Én egy kezemen meg tudom számolni, hogy a ZP fennállása alatt hány italt ittam meg ott, pedig jópár koncerten megfordultam náluk (többek közt Toy Dollson 200-ért, reális...). Szóval ez az érv nettó ostobaság.

Az már csak hab a tortán, hogy kibebaszott újalkotmányos emlékmű kell a helyére. Szerintem nem kell magyarázni, hogy ez a kormányzati faszverésnek mennyire vérciki kategóriája. Páran örülnek, hogy jajdejó, lesz ott park, és az jajdejó. Igen, a híd lehajtóinak kellős közepén biztosan kiváló lesz. Ide kapcsolódik, hogy a 4-6-os megállótól az ELTE felé vezető út mellett balra eszetlen nagy zöldterület található totálisan kiaknázatlanul. Ennek egy pár négyzetméteres részére nemrég nagy kegyesen kibasztak 1-2 padot, és ennyi. Pedig ott még funkciója is lenne egy parknak. A hídmúzeumot pedig szintén tudjuk, mennyien fogják látogatni...

A fröcsögő kommentek nagyobb részét kitevő nettó kárörvendést igazából kár is lereagálni, mert akinek tényleg ilyen jön ki a száján, hogy "namosmajd a sok kis hülye tizenéves picsa meg emós-/pánk-/rokkerköcsög mehet máshova inni/hányni/dugni/drogolni, nyehehe...", annak nagyobb öröme soha ne legyen az életben, másrészt meg sajnálom, hogy vagy nem is volt soha normális fiatalsága, vagy csak nem emlékszik rá.

A fiatalság és a város egyik legjobb lehetősége volt a ZP minden egyes évben, nem is nagyon múlt el olyan nyár, hogy legalább 1-2 alkalommal ne jelentem volna meg ott, és amilyen szórványos partizó vagyok, biztos vagyok benne, hogy másoknál ez a szám csak nagyobb lehet. Változatos, érdekes programokat prezentáltak minden tekintetben legalábbis elfogadható módon (értem itt azt, hogy én sosem láttam nagyobb technikai malőrt, csúszást, balhét, akármit), de legtöbbször annál sokkal jobban. Némelyik koncertre az egész országból érkeztek az emberek, a többi estén pedig simán a fővárosi fiatalság egyik legkedveltebb helye volt, tömegek látogatták és szerették, így a vezetésnek ismét egy olyan rendelkezést sikerült meghozni, ami totálisan szembemegy a tömeg akaratával, a saját agyrémüket verik keresztül minden ésszerűség és igény ellenében. Remélem szerveződik ez ellen valami tiltakozás, bár a magánkézben lévő üzemeltetés miatt ennek sem sok értelmét látom, de legalább meg kéne mutatni, hogy mennyi embernek nem bejövős ez így.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr192898832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eLevente 2011.05.13. 12:07:55

Nem tudom, azért én nem sajnálom annyira a helyet. Persze, jó volt, én is voltam ott jópárszor, de ez van, valamit most elnéztek. Nyilvánvaló, hogy eddig is egy hatalmas csaló banda vezette, csak most nem jött össze a folytatás.
Egyébként szinte biztos vagyok benne, hogy valahol máshol ki fog nyitni újra, pl egy híddal arrébb :)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2011.05.13. 14:16:42

@eLevente: Könnyen lehet, hogy így van, és csalók vezetik, de 1. ettől nem lesz kevésbé jó a hely, 2. más helyeket is ilyenek vezetnek, azokat mégsem zárják be.
Hogy kinyit-e újra, az jó kérdés. A neve jelentős vonzerőt képvisel, szóval érdemes, csak kérdés, hogy hasonló konstrukciót meg tudnak-e valósítani máshol is, vagy ott már olyan szórakozóhely lesz, mint bármelyik másik. Illetve akárhol is legyen, jelentős hátránya lesz az új helynek, hogy nem visz oda a (most már éjjel-nappal járó) 4-6-os.

kittka · http://kittka.blogspot.com/ 2011.05.15. 18:33:32

Teljesen egyetértek. Engem se érdekel, hogy ki vezette és hogyan. A lényeg, hogy volt Budapesten egy hely ami könnyen megközelíthető volt, a nyári időszakban a hét minden napján be lehetett semmi pénzért ülni egy koncertet meghallgatni és beszélgetni közben vagy ugrálni a tömegben.
Az meg, hogy tele volt 14 évesekkel engem is zavart, de valószínűleg csak azért mert én már sosem leszek annyi... :) És persze az én számból is egyre többször elhangzik, hogy "bezzeg az én időmben..", de hát ez van, illetve volt...

Haszprus · http://blog.haszprus.hu 2011.05.25. 20:22:53

A szórakozóhelyek, a bulizás. A fiatalkori deviancia. Aki bulizik, az rendes emberként nem nőhet fel. Először füvezni kezd, majd kokainozni, és 21 évesen meghal. Én örülök hogy betiltották, és örülök hogy Budapestnek végre lesz egy szép parkja, ráadásként az alkotmány hatályba lépésének fog méltó emlékhelyül szolgálni.

Fiatalabb koromban én is voltam egyszer egy ilyen deviáns, a mai fiatalok által "szórakozóhelynek" nevezett fertőben. Nagyon rossz emlék, néha mai napig rémálmaim vannak miatta. Nagyon nagyon rossz emlék, és örülök, hogy a felsővezetés gátat szab az ilyen fajta deviáns viselkedésnek teret nyújtó helyszínek létezésének.

Tisztelettel,

Trolltroll 2011.05.26. 22:46:15

@Haszprus: Na végre 1 bölcs öreg troll! Üdv kolega!!!!!

fl0werstar · http://fleurageneve.blogspot.com/ 2011.06.30. 19:23:11

Szerintem nincs normális magyarázata, a postban leírtakon kívül. Én sajnálom, mert a nyitott bulihelyek hiányoznak nekem itt Genfben leginkább. Hülyeség bezárni, de én is abban reménykedem, h vhol vmi nyit helyette. Lenne bevétele, szóval vkinek csak eszébe jut...
süti beállítások módosítása