mozgás

tömeg

máshol

Braid

2010.10.16. 18:17 | Mainframe | 2 komment

Címkék: game

Újabban egyre több ilyen rövid, látványos, egy ötlet köré épülő casual játékot fogyasztok, ami sajnos azt hiszem az öregedés jele nálam... Hol vannak már azok az idők, amikor simán napokig bújtam egy játékot csak azért, hogy belejöjjek a kezelésébe...

Naszóval: ez a cucc egyrészt képileg és zeneileg máris rendkívül érdekesen néz ki, a környezet olyan, mintha festve lenne, ami nagyon egyedi hatást kelt egész végig. A zene pedig alapjáraton is kellemes, passzol a hangulathoz, de egy idő után idomul a játék mechanizmusához is (amit majd a végén a spoileres részben lövök le), ami külön pluszpont, és az újabb trükköket látva, a megfelelő zenével aláfestve néha beleborsódzott a hátam (jó értelemben) az összhatásba.

A játék története elég fura, és abszolút nem rágják a szánkba, úgyhogy a szándékos ködösítésen átlátni komoly meló, én nem is vagyok biztos benne, hogy nekem sikerült. Nagyjából annyi biztos, hogy a címben szereplő Braidet keresi (öltönyös!) főhősünk, aki valami idealizált álomkép-szerű valaki. Minden pálya elején kapunk pár plusz töredéket a történethez, ami alapján tovább gondolkodhatunk.

A feladatok alapvetően logikai, kisebb mértékben ügyességi jellegűek, de azt kell mondjam, semmi veszélyesre nem kell gondolni, minimális gondolkodással megoldható minden, semmit nem kell extrém módon kicentizni, vagy kiagyalni. Amit szerintem már spoilerek nélkül is meg lehet jegyezni, az az, hogy elsőre nem minden puzzle-darab (mert ezeket gyűjtjük igazából) tűnik megszerezhetőnek, de mind az, már akkor, ott is, csak még nem ismerjük eléggé a játék mechanizmusait ahhoz, hogy lássuk a megoldást. Ott kell hagyni, és később visszajönni, egyértelmű lesz. (Én arra is gondoltam, hogy később kapunk majd olyan képességeket, amikkel megszerezhetők, de nem, minden pályán az az egy mechanizmus működik, ami ott van.)

Elég rövid játék sajnos, de az utolsó pálya (ami a Trine-hoz hasonlóan itt is valamiért átmegy totál ügyességibe, holott eddig nem erre gyúrtunk) emlékezetes lesz, áll-leesős ötletessége folytán. Négy és feles játék, szerintem. Hajtás után további részletek, spoileresen.

Na, és akkor innentől spoilerek:

A játék minden pályája az idővel manipulál, és mindegyik másképp. Visszatekerhetjük, mozgásunkkal befolyásolhatjuk, lassíthatjuk-gyorsíthatjuk vagy kettéválaszthatjuk, stb. Részben átfedések vannak a The Misadventures of P.B. Winterbottom című, hasonló logikai cuccal, ám ez valahogy élvezetesebben, szerethetőbben van megoldva, vagy csak nekem tetszett jobban, nem tudom.

Egy-két (három) helyen akadatam el komolyabban, mindegyik alkalommal azért, mert volt a játéknak valami olyan mechanizmusa, amit addig sehol nem mutatott be, nekem mégis valahogy ki kellett volna találnom, hogy akkor ez itt így működik. Ez nagyon nem szimpatikus egy logikai játékban, de mondom, összesen három helyről van szó, szóval nem a világ, csak azért voltam pluszban mérges, mert ha neten rákerestek, hogy "Braid walkthrough", akkor egy jópofa kamu-oldalra juttok, ahol a készítők megszidnak, hogy ne walkthroughból oldd meg, mert minden értelemszerű, és rá lehet jönni. Nos, üzenem, hogy _majdnem_ minden.

Az első problémás pont mindjárt az elején: a World 1-ben, amikor elérünk a képig (ami a puzzle darabjaiból áll majd össze), amiből ekkor még jó eséllyel hiányzanak bőven darabok, van egy puzzle-darab elég magasan, amihez nem tudunk átugrani. Nos, egy másik darabon (illetve a rajta lévő képen) van egy platform, amit megfelelően helyezve elérhetjük, amit akarunk. Ez a technika nem használatos később sehol máshol, csak itt.

A második a World 4, Level 4. Itt csak egy dolgot mondok, mielőtt mindenki agyfaszt kap, hogy fél napja absztrahálja a problémát, és a megoldása tök logikusnak tűnik, de ennek ellenére sem működik. Annyi a megoldás, hogy egy szörnyre ráugorva ugye magasra pattanunk vissza, de ha ekkor estünkben _újra_ a szörnyre landolunk, akkor még magasabbra. Ennyi. Ezt sem kell sehol máshol használni, csak ezen a pályán.

A harmadik a World 5, Level 7. Itt a zöld kulcs ugye eltörik, amint használod. De ha nekifutsz vele az ajtónak, majd az utolsó pillanatban megállsz, akkor az árnyékod nekifutáskor kinyitja. (Ez nekem ellentmondás, mert ha te sem értél el a zárig, akkor ő miért?)

Az utolsó pályát akartam még elmesélni, de inkább nem. :) Túl jó ötlet ahhoz, hogy lelőjem. :) Játsszátok végig, ennyit mindenki megtehet. ;)

mondás: (4,5/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr762376295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szrudi · http://www.pano360.hu 2010.10.17. 20:23:55

ahogy múltkor szóba került én is már csak hasonló, kisebb játékokhoz tudok leülni.. most bazira nem ezzel kéne foglalkoznom, de asszem kipróbálom mert érdekesnek hangzik :P thx az ajánlást :)

szrudi · http://www.pano360.hu 2010.10.18. 00:24:48

kvajó :P még ugyan egyik világot sem fejeztem be, de eddig tök kis hangulatos :)
süti beállítások módosítása