mozgás

tömeg

máshol

Választás 2010

2010.04.12. 14:47 | Mainframe | 6 komment

Címkék: politika magyarország reakció

Mindenhol a választás a téma, igen, itt is. Annak dacára hogy nem voltam választani (ahogy azt korábban ígértem is). (Az okokról csak röviden: nem volt szimpatikus opció számomra, az ilyen "szavazz fasszal" jellegű kezdeményezésekhez meg lusta vagyok. Illetve úgy tartom hogy aki nem művelt egy bizonyos fokon politikai téren, azt alapjáraton sem kéne engedni szavazni. Ebbe én is beletartozom, és önként ki is vonom magam a folyamatból, lévén sokat úgysem vesztek vele, mint mondtam.)

Igazából semmi újat nem akarok hozzátenni a témához. Egyelőre ordenárémód nyert a fidesz, a kétharmaduk még kérdéses, indexes becslések alapján (ami gondolom szimplán annyi hogy mindenhol az nyeri a második kört, aki az elsőt is) meglesz nekik. Ha jól tudom 386 hely van, ebből 263-at jósolnak nekik, 258 kell a kétharmadhoz.

Ez azért fontos (aki nem tudná), mert így a felterjesztett dolgaikat instant meg tudják szavazni, hiszen egymagukban akkora többséget birtokolnak. Egyedüli kivétel ez alól az alaptörvény, amihez négyötödös többség kell. És itt tennék hozzá valamit, ami még kb. sehol nem láttam leírva: ha bejön a jóslat a számokról, akkor a 263 fideszes + a 48 jobbikos képviselő együtt összehozza a négyötödöt. Elvileg van egy olyan kiskapu, hogy azt a törvényt, hogy négyötöd kell az alaptörvény módosításához, egy egyszerű kétharmados szavazással módosíthatnák, de az ilyen kiskapukon való közlekedés mindig rossz vért szül. Nade így, hogy ott van nekik még a jobbik is (ami inkább velük szimpatizál mint a baloldallal), még erre sem lesznek rászorulva. Egyébként ez a négyötöd három emberen múlik (309 kell hozzá, és nekik összesen lenne 311).

Tekintve hogy a Fidesznek nincs (kidolgozott, nyilvános) programja, és a Jobbik hozzállását ismerjük a dolgokról, én meglehetősen vonakodnék ezt a kétharmadot (és virtuális négyötödöt) a kezükben tudni. Bár inkább tartok valami ad-hoc kapkodástól mint valami kemény diktatúrától. Úgy érzem ebben a korban és közhangulatban nincs rá kereslet, nincs táptalaja, nincs létjogosultsága, illetve én azért úgy gondolom az EU is a tökére lépne minden ilyen jellegű kezdeményezésnek.

Egy biztos: a második fordulóra elmegyek, mert ennek most konkrét, számokkal jól mérhető tétje van, amit átlátok, és konkrét döntésem is van a dologgal kapcsolatban. Bár valószínűleg így is tökmindegy lesz az én egy darab szavazatom, de ilyen kiélezett helyzetben úgy érzem igaza lenne annak aki beszól amiért nem megyek.

Közben mindenki mondja el bátran ami a szívét nyomja, ki hogy érez az eredményekkel kapcsolatban, és így tovább.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr271914726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PlaTina512 2010.04.12. 15:28:04

Számomra a választás meghatározója az egyik MSZP-s nyilatkozó tudatalatti megnyilvánulása volt, amikor egy nyelvbotlás okán a "még nem ismerjük a végleges eredményeket" helyett "még nem ismerjük a végzetes eredményeket" hagyta el kicsiny száját. :D Persze azonnal helyesbített, de akkor már mindegy volt :D

eLevente 2010.04.13. 14:08:34

Szerintem meg legyen csak meg a kétharmadjuk, aztán mutassák meg, hogy mit tudnak... vagy mit nem. Legalább kiderül, hogy jobbak-e(illetve inkább mennyivel jobbak, mert rosszabbak azért nehezen lehetnének), mint az előző kormány.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.04.13. 14:23:02

@eLevente: Nem zárom ki hogy okosak-ügyesek lesznek, csak egyelőre erre semmi biztosítékot nem látok (program, ilyesmi...?). Az ellenzékben végzett munkájuk (ha egyáltalán nevezhetjük így) minősíthetetlen volt, legalább annyira mint az mszp kormányzása.
És ennek kapcsán ne felejtsük el azt sem hogy az mszp-nek nem volt kétharmada hogy bármit megcsinálhasson, ellenben volt fidesz (meg néha szdsz, elvégre koalíció powa) akik orrba-szájba szivatták és hátráltatták őket. Szóval én a fideszt némi handicappel indítanám ebben az összehasonlításban.
De ha megmentik az országot, én leszek a legboldogabb, komolyan.

eLevente 2010.04.13. 15:07:12

Én csak azt mondom, hogy most kiderülhetne, hogy képesek-e rendbetenni az országot, ha megvan hozzá a kétharmaduk, vagy nem. Ez azoknak is jó, akik szerint nem, mert legalább ezután lehet majd példálózni vele, hogy na látod, még a kétharmaduk is megvolt, mégis ugyanolyan szarul állunk, mint 4 éve.
Az meg szerintem elég hülyeség, hogy a kétharmadukkal majd itt diktatúrát csinálnak. Vagy hogy szétlopják az országot. Amint láttuk, ahhoz nem kell kétharmad.
Ha nem lesz meg a kétharmaduk, azzal annyit érünk el, hogy ha nem csinálnak semmit, akkor is lesz mire fogniuk, mert majd azt lehet mondani, hogy ők akarták, csak nem szavazták meg a többiek. Szerintem ezt nem kellene hagyni.
Egyébként azt is értem, amit te mondasz, csak nem ugyanarról az oldalról közelítjük meg a dolgot :)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.04.13. 16:20:00

@eLevente: Igen, szerintem sem ellentétes dolgokat mondunk. :)
Egyébként attól tartok akármilyen helyzetben ki tudnak találni valami mentséget, kezdve azzal hogy a komcsik szétloptak előttük mindent, meg a válság, meg egyebek.
A diktatúrához kellhet a kétharmad egyedül, de ahhoz meg szerintem ez a társaság punci. Nincsenek nagy illúzióim, valszeg meglesz nekik (pláne hogy az lmp meg az mszp épp huzakodik hogy ki mondjon le kinek a javára), szóval tényleg ez van hogy meglátjuk mit kezdenek vele.
süti beállítások módosítása