mozgás

tömeg

máshol

Torchlight

2009.11.19. 23:01 | Mainframe | Szólj hozzá!

Címkék: game

Platina kolléga (ezúton is köszönet neki) mutatott egy ilyen fél-indie játékot nemrég, ez volt a Torchlight. Egy jópofa, aktualizált Diablo-klónról van szó, amit meglehetősen alapra vettek, 700 mega az egész, (egyelőre) csak egyjátékos módja van, stb. De végre addig is van mit nyomni amíg várjuk a Diablo 3-at. Az örömöm a játékkal kapcsolatban majdnem felhőtlen is, alább részletezném a felhőtlenségét és a majdnemségét is.

Előnyei közé tartozik hogy van. Ami abszolút nem általános, az ilyen dungeon-crawler hack&slash-ek kora már rég elmúlt, és csak a legrégebbi név, a Diablo marad meg a piacon, senki más. Szóval becsülendő hogy valaki vette a fáradságot és csinált nekünk Torchlightot annak ellenére hogy valószínűleg nem fog vele bankot robbantani.
Aztán itt a grafika. Ez kicsit irreálisabb-rajzfilmesebb jelleget öltött, ami lehet hogy egyesek szemét irritálni fogja, nekem tetszik. Jók a baltával faragott karakterek, az ordenárénagy fegyverek, miegyéb. Jó ötlet volt még belekeverni egy kis steampunkot a dologba, így vannak kattogó mechanikus-kezdetleges robotok, lőfegyverek, hegesztőszemüveg-kinézetű sisakok, stb. is. Nem csak a kétkezeskardból áll a fantasy, ezt már ideje volt észrevenni.
A varázslatok és képességek jók, látványosak, az akció pörgős, színes, effektekkel teli, szóval a látvánnyal nincs gond.
Jó ötlet volt az állat bevezetése. Minden karakternek van ugyanis egy állata (kutya és macska van egyelőre, remélem később azért jön még más is), ami harcol, cuccot cipel, és ami a legjobb: a nála lévő cuccokkal visszaküldhető a városba hogy eladja azokat, és visszahozza a pénzt. Ezzel gyakorlatilag megkíméltek minket a városba visszarohangálástól.
A különböző pályák megfelelően eltérőek, és számtalan jó megoldással tarkítottak.
Ami abszolút új, és nekem nagyon tetszett: akárhol (de komolyan, _akárhol_) van az ember, ha kilép, a játék automatikusan menti az állást, és pontosan attól a ponttól folytathatja amikor újra belép. Még a szörnyek sem támadnak fel, semmi. Szerintem ez király, eliminálja azt a roppant kellemetlen érzést ami mondjuk Titan Quest közben volt, hogy már mennem kéne, unom is, de még egy kutat vagy teleportot feltétlenül keresnem kell.

Sajnos azonban számtalan hibát is fel tudnék sorolni:
Egész egyszerűen hibák vannak a játékban. Egyetlen egy jewel-t tobott nekem a legelején, onnantól soha többé egyet sem (de, a végén mégegyet...). Egyes varázslatok nem működnek megfelelően, a célzás nem mindig megbízható, emelkedőn és lépcsőn hajlamosak a dolgok eltalálhatatlanná válni. Sok apró bug van a játékban, ami csak ott és akkor tűnik fel, és utána már nem is emlékszik rájuk az ember, csak a feelingre hogy ez bizony nem tökéletes.
Sokkal nagyobb gond viszont hogy küldetést összesen háromfélét fogunk kapni, ugyanattól a három embertől: van a főszál, azt a lándzsás máguscsajtól kapjuk rendszerint, aztán még két elfoglaltságunk lesz: egy amúgy nagyon eltalált dalnok-droid megbíz minket hogy ezt-és-ezt a szörnyet itt-és-itt gyakjuk le. Ennyi. Ha legyaktuk, kapunk új célpontot, egy lejjebb lévő szinten. A másik egy öreg mágus, aki a különböző féle ember-eket (ez ebben a világban valami kristályos mana vagy mi) gyűjteti velünk, amik csak úgy hevernek a földön, minden pályán egy. Hát ez sem valami fantáziadús. És minden küldetésért csak kutyaközönséges random varázstárgyakat kapunk (az egész játék során összesen egyet sikerült valóban használnom is), semmi egyedi vackot, de még csak más úton nem elérhető tulajdonságnövekedést sem (pedig az kicsit feldobta volna). Úgyhogy a küldetések úgy mentek úgy a harmadik után, hogy "Jó, odamegyek a szokásos figurához, felveszem az előzőért a gagyi tárgyat amit azonnal eladok, megkapom a következő küldetést, ami ugyanaz mint az előző, deunom..." Ez talán a leggyengébb pontja a játéknak.
A sztorijára sem tudok sok jót mondani, mert nagyon klisés, lapos, stb. Itt kell azt is megjegyeznem, hogy annyi és akkora nyúlások vannak a Diabloból, hogy csak néztem. A városban a zene már egyből odavert, a régi Tristram-hangulat egyből megvolt. Na, a sztori is nagyjából ugyanaz, egy mágust üldözünk végig a város alatt egyre lejjebb nyúló barlangrendszerbe, akit megrontott valami ősi istenség hatalma, és most azt akarja kiszabadítani. Nem voltam lenyűgözve, pláne hogy ezt még ráadásul olyan király bejátszásokkal és fordulatokkal sem tarkították mint mondjuk a Diablo 2-t. Nyilván ez az ára az indie-vonalnak, és a kis méretnek, de ettől még nem lesz jó.
Vannak itt is egyedi lények, meg összesen talán 3-4 plot-alapú bossfight is. Az egyedi lényekkel az a baj hogy alig erősebbek mint a simák. Tipikusan az volt a menet, hogy lövök-lövök-lövök, és amikor egy lény után kiíródott hogy mennyi fame-et kaptam érte (ez csak a nevesített szörnyekért járt), akkor tudtam hogy itt ledarálódott egy egyedi monszta is, de ha ez nincs, valszeg sosem jövök rá (pluszban elszomorító hogy a neves szörnyek a pályán mászkáló sima szörnyek pontos másai, esetleg plusz egy varázslattal, és dupla akkora méretben). Jó, ez lehet az én hibám is hogy normálon kezdtem, de fogalmam sem volt hogy milyen lesz a power level. Na, nektek elmondom: eléggé lent van. Összesen talán háromszor haltam meg, akkor is puszta figyelmetlenségből. A bossfightok sem vesznek igénybe több időt mint bármelyik nevesített szörny, megállsz egy helyben, és gyakod ugyanúgy mint bármelyik szörnyet, és ő gyakorlatilag komolyabb válaszcsapás nélkül el is fog dőlni mondjuk duplaannyi idő alatt. Sajnos itt sem találkoztam izgalmakkal. Egyedül a fő-főellenség követelte meg kicsit a rohangálást és taktikázást, de ő is csak azzal hogy irreálisan kurvasok HP-ja volt, ennyi.
A tárgyak rendszerével is volt jópár gondom. Leszögezném: a drop rate végre jó, nem úgy mint mondjuk a Titan Questben, ahol óránként dobódott esetleg egy rare, és hetente egy unique. Itt szóródnak a set item-ek, a unique-ok, és többnyire a gem-ek is. Utóbbiakat egyébként most először vehetjük is eladótól, ami jó (csak drága). Ami nem tetszik, és már a Diablo-Titan Quest-stb. vonalon sem jött be, az az hogy a játék vége felé elkezdenek a legszarabb cuccok dobódni, csak 'epic' jelzővel ellátva, amitől jobbak mint a simából a legjobb. Nehéz lett volna mégegyszer annyi képet meg nevet legyártani a tárgyakhoz, hogy ne legyen újrahasznosítás-feelingje a dolognak? Komolyan nem értem meg hogy ez mire jó. Kiegyensúlyozatlannak érzem továbbá a cuccok rendszerét, ugyanis a mágus-páncélok (amihez nem kell erő meg ügyesség, csak szint) csak egy megadott ponton kezdtek megjelenni (és akkor sem lett sok alternatíva), addig tápolhattam magam teljesen irreleváns tulajdonságokból, hogy felvehessek bármit is. Az elejétől minden opciónak léteznie és fejlődnie kéne egymás mellett. Ja, még egy valami: bár úgy láttam mindent igyekszik átvenni a Diablo-ból ami jó, mégsincsenek pl. rúnák. Miért? Vannak viszont Town Portal és Identify scrollok, amiket már a Titan Quest is okosan kihagyott, mert idegesítőek. Hiba volt újra elővenni őket.
Nem tetszett továbbá hogy a képesség-fa kétharmada, még ha kicsit átvariált sorrendben is, de mindhárom kasztnál ugyanaz. Csak a középső oszlop különbözik, a többi, általánosabb dolog megegyezik. Így egy mágus is tanulhat páncélviseletet, vagy akár dual wieldet, ami szerintem hülyeség (nem is tettem rá pontot), mert abszolút kilóg a kasztból. Ugyanígy a harcosnak az advanced spellcasting és hasonlók. Ez megint alaposan leszűkítette a játékban rejlő lehetőségek körét. Nincs meg a TQ-ben már látott lehetőség sem, hogy képességpontot vissza is válthatunk, és elkölthetjük máshová. Ez visszahozza a régi rémálmunkat, az elcseszett buildet. Az én első alkimistám is így járt, direktsebzőre mentem rá, aztán félúton kellett belátnom hogy a minionok nagyon erősek, és onnantól azokat tápoltam. A rosszul elköltött pont viszont ottmarad, és ígyjárás.
Az előzetesekben mindenféle testreszabható-egyediesíthető karaktert igértek, ehhez képest minden kaszt úgy néz ki ahogy kinéz, és kész, még egy hajszínt sem lehet állítani. Csalódtam, megint.

Sajnos az lett a vége hogy nagyon hamar, már az első végigjátszás előtt kialakult ugyanaz a "megyünk melózni" érzés, ami a diablo-vonalnál általában csak később jött, de mindig jött. Ez akkor van amikor már ismerjük a játék lehetőségeit, a pályákat, az ellenségeket, a sztorit, és már csak a karakterünket akarjuk tweakelni szintekkel és tárgyakkal. Ekkor úgy állunk neki mint egy kötelességtudó favágó, aprítjuk a szörnyeket, hátha leesik valami jó a dologból. De élvezni már messze nem élvezzük úgy. Ilyenkor kell multizni, amit ugye itt nem lehet...

Nagyon remélem hogy ezt még javítani fogják, mert sajnos minden pozitív játékélményt amit ad (és a sok panaszom ellenére igenis ad, nem is keveset) megmérgez a sok felületes, lowcost megoldás, és hiba ami még benne van. Egy hármasnál nem is tudok jobbat adni, és ebbe beleszakad a szívem. :(

mondás: (3/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr421538323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása