mozgás

tömeg

máshol

Majesty 1 és 2

2009.11.03. 16:18 | Mainframe | 1 komment

Címkék: game

Egy kevéssé ismert, ráadásul régebbi játékot szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, melynek azóta a 2. része is megjelent, hasonló csendben és érdeklődés nélkül mint az első. Fantasy RTS-ről van szó, ám amiben abszolút formabontó és egyedi, az az, hogy királyként csak az épületeket építhetjük, fejleszthetünk, illetve küldetéseket adhatunk ki, de magukat a kalandozókat semmilyen szinten nem irányíthatjuk. Ők döntik el hová mennek, harcolnak-e vagy elfutnak, mit vesznek a különböző boltokban, és legfőképpen hogy reagálnak-e egyáltalán a kiadott küldetésekre. Ha alacsony a jutalom, messze van a helyszín, vagy simán a jellegénél fogva nem érdekli őket a kaland, akkor könnyen lehet hogy rá se hederítenek.

Mindehhez van egy meglehetősen egyszerű kezelőfelületünk, közepes kínálattal a szokásos dolgok terén (épületek, varázslatok, parancsok, ilyesmi), ami könnyen tanulhatóvá és instant módon élvezhetővé teszi a játékot. Az igazi változatosságot a hősök viszik a dologba, annyira sokfélék (még akkor is ha kaszonként ugyanolyanok, tudom ez hihetetlenül hangzik), annyira sokfélén reagálnak, és olyan váratlanul tudnak történni velük a dolgok. Olyan mintha saját hangyafarmod lenne, és a hangyákra íjakat meg kardokat aggatnál és bedobnál közéjük egy szarvasbogarat. Tetszik hogy bizonyos fajta szörnyek ellen más karakterek az ideálisak, illetve hogy a templomok (egyébként teljesen értelemszerű) inkompatibilitása miatt egy pályán nem lehet mindenféle karakter egyszerre. A játék során kifejlődnek az emberben bizonyos Majesty-specifikus taktikák, mikor és mennyiért kell küldetést hirdetni ha bizonyos dolgot el akarunk érni. Egyébként erre már csak azért is rá leszünk kényszerülve, mert a küldetések meglehetősen változatosak, elég speciális dolgokat kell elérni a szokásos "keresd meg és pusztítsd el"-en kívül.

A második részben pár, szerintem nem feltétlenül pozitív újítás is van.
Egy feltétlenül pozitív (igaz elég melósan kifejleszthető) funkció a fogadókban a hősök igazi kalandozócsapatokba szervezhetősége. 4 fős partik hozhatók így létre, az legjobb karaktereinkből, ideálisan kombinálva. És úgy bizony hatványozódik a hatékonyságuk, és nagyon tudnak aratni.
Szerintem túlzásba vitték a kötelezően előforduló, városunkat zaklató apróbb szörnyek (patkányok, zombik, arratévedő egyebek) számosságát. Egyszerűen soha nincs nyugi a királyságban, ami alapvetően nem is rossz, de engem idegesített az első részhez képest az örökös csatazaj és koncentráció. Túl sok spawning point (pl. csatornabejárat) jön létre túl korán, frusztáló hogy folyamatosan félreeső házakat és személyzetet vesztünk az alapvetően együtéses szörnyek ellenében.
Tetszik hogy a Trading Postokat már csak előre meghatározott helyeken lehet felhúzni. Izgalmassabb is megtisztítani majd megvédeni ezeket a helyeket mint random helyekre felhúzni egy halom postot és kész (1. részben ez kicsit broken is volt). Nem tetszik viszont hogy a templomokat ugyanígy csak szent helyeken lehet építeni. Ezek messze vannak, a papok tipikusan nem rohannak megvédeni az épületüket, szóval bajos.
Jó hogy ha van üres hely az adott templomban, a már meglévő kalandozóinkat is előléptethetjük pappá. Csak ez a szolgáltatás annyira drága és hátrányokkal teli, hogy nem hiszem hogy valaha is használni fogom. De feelingre kiváló.
Kifejezetten kellett az itt feltűnő két újabb quest-típus, a Defend és a Dread (vagy mi), előbbivel megvédik az adott épületet, személyt, helyet, akármit (ez komolyan nem is értem hogy hiányozhatott az előzőből...), a másodikkal pedig távolmaradnak a kijelölt objektumtól (bár itt nem értem ki és mire kapja meg a kitűzött pénzösszeget...).
Abszolút nem tetszett viszont hogy ráfeküdtek a humor-vonalra az első részből, és kizárólag azt nyomatták. Bárgyú és erőltetett lett a történet és a narrálások a pályák elején-végén.

Összességében azért ajánlanám mindenkinek (még akár ma is, pedig már mennyivel túlhaladták minden megoldását) egyszer végigjátszani, mert semmi máshoz nem hasonlító játékélményt nyújt, egyszerűen nincs hozzá hasonló, nem is volt, de remélem majd még lesz. Aki kéri, oda tudom adni.

mondás: (4/5)
visszhang: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr191496098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2009.11.19. 04:40:44

Kár :/ Pedig nagy reményeket fűztem a második részhez. De azért majd meglesem.
süti beállítások módosítása