mozgás

tömeg

máshol

Az Aljas Kúszóbab és a szcientológia

2009.09.05. 13:56 | Mainframe | 11 komment

Címkék: zene

Aki még nem tudná, annak megemlítem, mert engem is újdonságként ért, és teljesen ledöbbentett: az Aljas Kúszóbab nevű punk-rock zenekar bizony beállt a szcientológusok közé.

Ha ez nem érződne a zenéjükön, akkor még talán (_talán_) azt mondanám hogy ok, szívük joga, engem nem zavar, de mivel az új, Dock Rock című albumon már ilyen szövegek vannak pl. a Homo Páciens című számban hogy "a pszichiátria öl" (ráadásul ez a refrén része, a legtöbbet ismételt mondat, épüljön csak be), vagy a Változz címűben ilyenek hogy "De azért vagyok, hogy segítsek, elmondjam a titkot", vagy ugyanitt a komplett refrén, miszerint:
"Változz! - Hát váljál jobbá
Változz! - Mert képes vagy rá
Változz! - Mi mást tehetnél
Változz! - Most velünk jöhetnél"
Ezekről nekem ne magyarázza el senki hogy nincs közük a szcientológiához, mert körberöhögöm. Vagy falhoz állítom, és félkörbe. :P

Ez a zenekar eddig is határmesgyén volt nálam, pár jó, vagy csak egyszerűen szórakoztató számuk volt amiért hallgattam őket, de a képességeik legfeljebb gyenge közepesnek mondhatók (rettentő bénán hat például hogy a szótagszámot igen gyakran úgy hozzák ki megfelelőre hogy a felszólító alak hosszabb, kevésbé használt változatát alkalmazzák, ld. fentebb is: "váljál"), a szövegeik is meglehetősen összecsapottak, olyanok mint középiskolás srácok első, naplóba firkált versikéi. Hozzáteszem, ez egyúttal adott is egyfajta bájt az egész kezdeményezésnek, amolyan kimunkálatlan punk volt a dolog (hasonló pl. a Hétköznapi Csalódásokhoz, csak az e mellé a feeling mellé még jó és igényes is, persze a maga módján). Ez a kép akkor omlott össze bennem először amikor láttam őket élőben fellépni, és totálisan össze nem illő volt a zenéjük és a kinézetük. Egy ilyen stílusú zenét játszó társaság legyen fiatal, szakadt, kicsit ordenáré, ésatöbbi, ahogy azt punkéknál kell. Régebben lehet hogy így néztek ki, de a 2007-es EFOTT-on tuti nem. Sima, trendi srácok álltak a színpadon, ott is kellett hagynom 10 perc után az egészet, annyira nem tudtam napirendre térni.

Aztán most (igazából nem tudom mikor, én most tudtam meg) jött ez a szcientológia (figyeljük meg az együttes honlapján a diszkrét Narconon reklámot, ami közismerten szcientológusok által üzemeltetett szervezet), és ezzel lett nálam vége a dolognak, az új album már nem is jött be annyira mint az előzőek, így asszem biztosra mondhatom hogy Kúszóbabék leírták nálam magukat. És biztos vagyok benne hogy ezzel nem vagyok egyedül.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr721361874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eLevente 2009.09.06. 10:32:28

Ez most engem is megdöbbentett. És tényleg ott van a Narconon reklám a honlapjukon...

Reformer 2009.09.08. 14:28:38

Lázár "Frontember" Csaba mindig is szcientológus volt - egy darabig az egyház Los Angeles-i központjában is dolgozott "szerzetesként", aztán visszajött Mo-ra és újra beindította a zenekart, most már az egyház üzeneteinek terjesztése is cél lett...

Ammonia73 2009.09.08. 17:42:28

Kellene egy Anonymous zenekar is, amelyik mondjuk egyik számában elmesélhetné a Xenu sztorit...:D
Meg mondjuk rímbe szedhetné a Magyarországon működő fedőszervezetek neveit (Drogmentes Maraton, stb.) úgy, hogy mindenki számára világossá váljon, ezek a szcientológia terjesztésére lettek kitalálva...:D

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.09.08. 19:43:38

@Ammónia73: Ez király, meg kéne csinálni.Az anonimitást pedig megoldhatnák úgy hogy végig Fawkes-maszkban nyomják a zenét. :) Még jól is nézne ki! :D

ShadowPhrogg32642342 (törölt) 2009.09.10. 20:11:32

@Mainframe: @Ammónia73: van számos zenéje anonnak...
Lulz: a Corruption of LOL c. válogatásalbumból született 6 db, ebből 4 és fél elérhető bittorrenten... youtubeon meg a Never forgive, never forget c. vagy a massive girlfight; still inside...

ShadowPhrogg32642342 (törölt) 2009.09.10. 20:13:08

@ShadowPhrogg32642342: fenébe, Do not forgive, do not forget a címe...

Bús Zsolt-Szcientológus 2009.09.12. 20:25:41

Nahát!

Nem is tudtam erről a zenekarról.

És tényleg mennyire morál romboló szövegük van!

Ez nagyon dúrva!

Huhhh ez hihetetlen!

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.09.12. 20:49:43

@Bús Zsolt-Szcientológus: Nem csak a morálromboló szöveg lehet rossz. De a munkásságodat kicsit végigkövetve látom hogy ez nem lesz egy korszakalkotó vita, így nem is magyaráznám tovább a nyilvánvalót, majd visszajössz és égeted saját magad, vagy nem. Nekem mindkettő jó.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.09.15. 08:19:43

Ha erre az utóbbi arcra valaki bővebben is kíváncsi (esetleg mert még nem látott, nem olvasott szcientológus adatlapot iwiw-en, pedig tanulságos), az itt kezdje el:
iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?textencoded=1&userID=8936729
A képeket külön javaslom, kedvencem az egyik leírása: "Én, vagyis a testem (amiben lakom) egy része, amit itt a Földön fejnek hívunk."
Hát így.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.09.19. 13:01:33

@Mainframe: a hülyéket nem kell megmutatni. Megmutatják magukat.
süti beállítások módosítása