mozgás

tömeg

máshol

Chumbawamba's not dead

2009.07.28. 01:16 | Mainframe | Szólj hozzá!

Címkék: zene

Mivel pont ma olvastam egy eszetlenmód fikázó posztot egy Chumbawamba-koncertről, úgy érzem velük kell indítanom a zeneajánló sorozatot. Ugyanis az utóbbi idők (le vagyok maradva zeneileg, oké?) magasan legjobb albumélménye ők voltak, sőt, az ezüstérmet is ők viszik. A két album pedig a 2005-ös Singsong and a Scrap és a némileg frissebb 2008-as The Boy Bands Have Won (aminek már a címe is főnyeremény).

Sokat változott a banda hangvétele az évek során, és azzal együtt hogy milyen állat volt a Tubthumper vagy épp az Anarchy, ez az új, kicsit líraibb vonal is nagyon megy nekik. Hiába, nem zenélheti ugyanazt az ember 20 és 40 évesen. Azt olvastam hiányzik belőlük a fejlődés, holott szerintem pont hogy nagyon is érezhető. Igaz hogy lágyultak, de ki mondta hogy az bűn? És az hogy még mindig ugyanazért az ügyért állnak ki, szerintem épp hogy nem ciki, hanem tisztelni való.

És akkor még ennek tetejébe a két "új" albumon olyan számokkal örvendeztetnek meg minket, mint a Singsongon a William Francis, a Bankrobber, vagy a Learning to Love. (Sok feldolgozást játszanak, de annyira újragondolva, áthangszerelve, hogy bátran hívhatjuk ezeket saját számoknak is.) A legfrissebb albumról (The Boy Bands...) pedig kiemelném a szerintem zseniális El Fusilado-t, a Lord Bateman's Motorbike-ot, és a vitathatatlanul leghangulatosabbat, a Waiting for the Bus-t.

Az az összhatás jön le számomra az albumaikról, hogy semmihez nem félnek hozzányúlni, semmit nem szégyellnek, de soha nem adnak ki összecsapott munkát a kezükből. Azt érzem, amit manapság nagyon ritkán: hogy ez a csapat szívből zenél, nem megélhetésből. És lehet hogy egy-egy koncertjükön nem lehet úgy zúzni mint 20 éve (nem voltam ott, lehet hogy tényleg szar volt), de szerintem zeneileg és emberileg abszolút hitelesek maradtak, és ez nálam többet számít.

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr191272771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása