mozgás

tömeg

máshol

Portable

2009.06.23. 22:40 | Mainframe | Szólj hozzá!

Címkék: tech

Azon gondolkodtam el az utóbbi időkben, hogy vajon mi gátolja meg a vezető szoftverfejlesztőket abban hogy minden (értsd: _minden_) programot hordozhatóra írjanak meg. A Warcraft 3-mal és az Unreal Tournamenttel meg lehetett csinálni, csak hogy 2 élvonalbeli (igaz nem épp friss) példát mondjak.

Persze a sufnihekk az megy minden minőségben, én is töltögettem le valami török figura oldaláról mindenféle hordozhatóra drótozott kisebb hülyeséget, de annak olyan is a hangulata (mármint gagyi). Adott egy átalakítóprogram is, amivel _elvileg_ lehet ilyesmiket gyártani, gyakorlatilag nekem nem volt hajlandó még feltelepülni sem normálisan. Szóval amennyire én tudom (javítsatok ki ha nem így van, de:) a ma megoldása a házi barkácsolás.

Simán lehetne a következő évtized irányvonala (trendje, forradalma, ki melyik többé-kevésbé grandiózus szót szereti) a hordozható alkalmazás. Rettentő sok előnye közül csak egyet mondok, ami az én szívemnek különösen kedves volna: oprendszer újratelepítés után nem kéne mindent sorban újratenni, bekonfigolni, babusgatni, hanem menne minden mint az álom. Najó még egy példa: hordozható adattárolón komplett környezetet lehetne hozni-vinni (tudom, vannak ilyenre telepíthető Windowsok, de arra be kell bootolni...), gépfüggetlenül használni.

Kicsit aggódom hogy ennek valami koncepcionális akadálya van, különben nem értem miért ne jutott volna eszébe a sok fejesnek a nagy-nagy cégeknél. Mindenesetre aki elsőnek kijön valami ilyennel, az nagyot nő a szememben. (Tudom hogy őket csakis ez motiválja. :P)

A bejegyzés trackback címe:

https://mainframe.blog.hu/api/trackback/id/tr361204470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása